استاندار آذربایجان شرقی از اجرای یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه آزادراه و بزرگراه در کشور خبر داد و گفت: یک سوم این پروژه ها در استان اجرایی می شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای راهبری تصادفات رانندگی استان در سال ۹۹، با تاکید بر توجه جدی به توسعه آموزش‌های ترافیکی در استان، عمل به قانون را اصلی‌ترین وظایف مسئولان و مطالبه جدی مردم از دستگاه‌های دولتی برشمرد و افزود: در کنار توجه به آموزش‌های فرهنگی باید قانون را در برابر متخلفان اجرا کرد.

وی با اشاره به موقعیت خاص ترانزیتی استان گفت: این موقعیت ترانزیتی، احتمال تصادفات رانندگی در استان را بالا برده که این تصادفات در سایه اتخاذ تدابیر مناسب توسط دستگاه‌های مربوطه کاهش می‌یابد.

پورمحمدی در ادامه با اشاره‌ای به حجم بالای پروژه‌های حوزه راه استان گفت: اجرای پروژه‌های راه‌سازی و اصلاح و ترمیم جاده‌های مواصلاتی و روستایی به دغدغه‌ای مهم برای مدیران مربوطه استان تبدیل شده است.

۱۱۰۰ کیلومتر پروژه آزادراه و بزرگراه کشور

وی ادامه داد: هم اکنون حدود هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه آزادراه و بزرگراه در کشور اجرایی می‌شود که بیش از یک سوم آنها مربوط به استان آذربایجان شرقی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تسریع در پروژه‌های راهسازی استان گفت: پیشرفت برخی از پروژه‌ها مانند رینگ دوم آزادراه زنجان- تبریز- ارومیه، رضایت‌بخش نیست که اگر پیشرفت مورد انتظار در هفته‌های آینده در این پروژه مشاهده نشود، شاهد تدابیر دیگری در این راستا خواهیم بود.

ترمیم سالانه بخش از جاده‌های روستایی استان

وی بر اهمیت برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول برای ترمیم سالانه بخشی از جاده‌های روستایی استان تاکید کرد و افزود: توجه به این موضوع می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، تمامی راه‌های روستایی استان را برای رانندگان، امن کند.

پورمحمدی با تاکید بر تسریع در احداث و تکمیل ایستگاه‌های پلیس راه در برخی محورهای جاده‌ای استان گفت: همچنین سهم استان از محل جرایم تخلفات رانندگی باید برای تجهیز هرچه بیشتر معابر و جاده‌های استان به امکانات ترافیکی و تسریع در تکمیل برخی پروژه‌های این حوزه پرداخت شود.

آموزش‌های همگانی برای کاهش سوانح رانندگی مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر اهتمام ویژه دستگاه متولی به موضوع آموزش همگانی گفت: برای کاهش حوادث و سوانح رانندگی، آموزش‌های همگانی باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرند.

جواد رحمتی، عدم مدیریت صحیح در بسیاری از حوزه‌ها را مهم‌ترین عامل در حل نشدن مشکلات دانسته و گفت: بسیاری از مواقع، کمبود اعتبارات به عنوان مشکل اصلی مطرح می‌شود در حالی که گاه شاهد عدم مدیریت صحیح در برخی حوزه‌ها هستیم.

  • منبع خبر : مهر