دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی از کشف یک میلیون و ۴۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و هزاران عدد ماسک احتکار شده در استان خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین، محبوب علیلو در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در مورد آخرین آمار کشفیات مواد بهداشتی در استان در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۶۶ لیتر مواد ضدعفونی کننده، ۹ هزار و ۶۵۵ لیتر و ۷ هزار و ۸۷۵ بطری الکل صنعتی از محتکران کشف و ضبط شده است.

وی افزود: علاوه بر مواد، اقلام کشف شده نیز شامل ۲۳۶ هزار و ۱۲۳ عدد ماسک ساده، ۹۵۳ عدد ماسک فیلتردار و ۹۳۴ هزار و ۳۸۷ جفت دستکش در سطح استان می‌باشد که پرونده‌های تشکیل شده در این مورد در ادارات تعزیرات حکومتی و یا دادسراهای استان مطرح و در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا تاکید کرد: دستگاه قضایی از آغاز ورود کویید ۱۹ به کشور و به تبع آن استان، نسبت به سودجویی افراد محتکر حساس شده و اقدام به رصد و شناسایی انبارها و محل دپوی اقلام مورد نیاز برای مقابله با این ویروس از طریق ضابطین قضایی خود کرده است.

علیلو در عین حال همراهی و همکاری سیستم قضایی با دستگاه‌های اجرایی را نیز یادآور شد و اظهار داشت: دستگاه قضایی استان، از اقدامات نظارتی و پیشگیرانه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برای نظارت بر عرضه و توزیع اقلام بهداشتی، هموار ه حمایت و پشتیبانی کرده و می‌کند.

این مقام قضایی ضمن یادآوری همکاری مردم و شهروندان برای حفاظت و ایمنی، در مقابله با این بیماری همه‌گیر تصریح کرد: در مورد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه و مدیریت با کرونایی ابلاغ و اجرایی شده مجموعه قضایی آذربایجان‌شرقی بر رعایت و عملیاتی شدن آن تاکید داشته و  برای حمایت و اجرایی کردن این طرح، پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان موکلف بر پلمب و ممانعت از فعالیت واحدهای متخلف شده است.

وی کنترل، رصد و مدیریت فضایی مجازی را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته برای مبارزه بر کرونا اعلام و اضافه کرد: در راستای مدیریت افکار عمومی به پلیس فتاء دستور داده شد تا این فضا بطور مستمر رصد شده و به دلیل بوجود آمدن جو حساس برای خانواده‌ها و همچنین فعالان بخش بهداشت و درمان، از وارد آمدن ضربات روحی به این اقشار زحمت‌کش و سایر همشهریان جلوگیری شود.

علیلو  همکاری فعالان فضای مجازی و رسانه را در مدیریت افکار عمومی و پیشگیری از تشویش اذعان عمومی قابل تقدیر دانست و  در عین حال برخورد با متخلفان و عدم توجه به تذکرات داده شده را نیز یادآور شد و عنوان داشت: سلامتی و حفظ جان هموطنان موضوع بی‌اهمیت و قابل مماشات برای سیستم قضایی نیست و همواره بر ضربه زنندگان بر آن مورد پیگرد خواهند بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس