نماینده وابسته به ائتلاف سائرون با اشاره به برافراشته شدن پرچم پ ک ک در استان کرکوک، گفت: برافراشته شدن پرچم پ ک ک در کرکوک، موضوعی بسیار خطرناک است که باید مورد توجه قرار گیرد و دولت مرکزی باید تصمیمات کوبنده و قاطعی در این زمینه اتخاذ کند.

ریاض المسعودی نماینده وابسته به جریان صدر، بیان کرد: این اقدام نقض حاکمیت ملی عراق و بخشی از طرحی است که اردوغان رئیس جمهور ترکیه در منطقه خاورمیانه دنبال می‌کند به ویژه کرکوک که همچنان مورد طمع ترکیه است.

المسعودی افزود: همه شواهد بیانگر این است که خاورمیانه در آستانه تحولات بزرگی است و عراق حلقه ضعیفی میان کشورهای منطقه به علت مشکلات سیاسی داخلی عمیق میان مرکز و اقلیم کردستان عراق و نیز به دلیل ضعف امکانات مالی و تسلیحاتی است.

وی گفت: برافراشته شدن پرچم پ ک ک در کرکوک عملیاتی برنامه ریزی شده و در راستای دخالت ترکیه در عراق است. از همه گروههای سیاسی می‌خواهیم که برای مقابله با این طرح خطرناک و به منظور ممانعت از کشیده شدن عراق تحولات منطقه به ویژه پس از اینکه رئیس جمهور مصر نیروهایش را در مرز با لیبی مستقر کرده است تا با تحرکات ترکیه در منطقه مقابله کند، متحد باشند.

گفتنی است که آنکارا به دنبال آن است تا تعداد پایگاه‌های نظامی موقت خود در شمال عراق را بعد از حملات هوایی اخیر افزایش دهد. ارتش ترکیه با انجام دو عملیات در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر پ.ک. ک است.

حملات ترکیه همواره با واکنش منفی و اعلام مخالفت دولت مرکزی عراق در بغداد همراه است.

  • منبع خبر : المعلومه