نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اصلاح ساختار بودجه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و قطعا در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش شرح آنلاین، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اولویت‌های کمیسیون برنامه و بودجه، اظهار داشت: دعوت از رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت ارائه گزارش جامعی از وضعیت بودجه سال جاری کشور، جزء برنامه های اصلی کمیسیون است.

وی با بیان اینکه از دیگر اولویت های مهم ما اصلاح ساختار بودجه است، تصریح کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری اصلاح ساختار بودجه است که متأسفانه مجلس دهم نتوانست اقدامی در این باره انجام دهد و دولت هم در این باره کاری نکرد و بر این اساس، قطعا در دستور کار مجلس یازدهم قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال آن هستیم که همه تجربیات گذشته در زمینه بودجه و مشکلات آن را جمع آوری کنیم و این موارد را در اصلاح ساختار بودجه مدنظر قرار دهیم.

ورود مجلس به نحوه هزینه‌کرد بودجه کرونا

میرتاج الدینی ضمن تشکر از اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: از اولویت های کمیسیون برنامه و بودجه آن است که نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورویی  را که از محل صندوق توسعه ملی برای مهار بیماری کرونا برداشت شده است، ارزیابی کند.

وی بیان کرد: بر این اساس لازم است که دولت گزارشی درباره نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو بودجه مقابله با کرونا به مجلس ارائه دهد و ما این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

  • منبع خبر : مهر