نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رونق بازار بورس به خروج از رکود اقتصادی کمک کند، فرصت مغتنمی است.

به گزارش شرح آنلاین، روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابراز نگرانی اقتصاددانان از عواقب سقوط یکباره بازار بورس، اظهار کرد: اقتصاددانان نگران هستند که بازار بورس با سرعتی که در پیش گرفته، ممکن است جایی بشکند و چون در افکار عمومی توقعاتی مبنی بر سوددهی این بازار ایجاد شده، مردم را با بحران و سرخوردگی اقتصادی بعدی مواجه کند.

وی با تاکید بر این‌که نقدینگی به هر بازاری(طلا، ارز، مسکن و…) که سرریز شود، همانجا تجمع می‌یابد، اظهار کرد: باید چاره‌ای برای نقدینگی بیاندیشیم‌ و جالب است که با وجود این حجم از نقدینگی، مشکل رونق تولید داریم.

متفکرآزاد با تاکید بر این‌که اگر رونق سرمایه‌گذاری در بورس به رونق تولید منجر شده و به خروج از رکود اقتصادی کمک کند، فرصتی مغتنم است، افزود: به این معنا که اگر نقدینگی وارد بازار بورس شده و شرکت‌ها با جذب نقدینگی و رونق دادن به تولید خود، اقتصاد را از رکود خارج کنند، تحرک اقتصادی به دنبال خواهد داشت و شک نکنیم که در این صورت رونق بازار بورس به منفعت جامعه و اقتصاد کشور خواهد بود، اما اگر این بازار نیز همانند بازار سکه، دلار و… وارد بازی شود و در حقیقت “بورس بازی” اتفاق بیافتد، باید منتظر عواقب منفی آن هم باشیم.

وی در مورد نگرانی بعدی اقتصاددانان در مورد بازار بورس گفت: نگرانی بعدی از این بابت است که مبادا دولت در حوزه واگذاری سهام شرکت‌ها در بازار بورس صادقانه عمل نکند و میانگین یک ماه منتهی به واگذاری را برای فروش اعلام کند و مثلا ۲۰ درصد هم از آن کم کند.

وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی در بازار بورس بیافتد و سهام برخی شرکت‌ها به صورت حبابی قیمت‌گذاری شود، نگران کننده خواهد بود، وگرنه در حالت اول اگر رونق بازار بورس به خروج از رکود کمک کند، به منفعت جامعه خواهد بود.

  • منبع خبر : ایسنا