طبق آخرین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» در 24 ساعت گذشته دستکم 60 هزار و 361 مورد جدید به مبتلایان به کرونا در آمریکا افزوده شد تا آمار کلی آنها در این کشور به سه میلیون و 361 هزار و 56 نفر برسد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۶۰ هزار و ۳۶۱ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شد تا آمار کلی این افراد در این کشور به سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۶ نفر افزایش یابد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۴۰۶ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان «کووید-۱۹» در ایالات متحده به ۱۳۵ هزار و ۵۸۲ نفر رسید.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را سه میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۸۳ نفر و مجموع قربانیان آن را ۱۳۸ هزار و ۲۴۷ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۰ هزار و ۹۷ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۵۷۲ هزار و ۴۱۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم هفت میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد و بعد از آن برزیل با یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۹۶۷ مورد ابتلا و ۷۲ هزار و ۸۳۳ مورد فوتی و هند با ۸۷۸ هزار و ۲۵۴ مورد ابتلا و ۲۳ هزار و ۱۷۴ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

تعداد آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در ایالا متحده آمریکا در حالی روندی صعودی دارد که دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) تصریح کرد که تعداد ابتلا به کرونا در این کشور به واسطه عدم تعطیلی کامل این کشور رو به افزایش است.

وی در گفت‌وگو با مدیر «استنفورد مدیسن» گفت، در ابتدای شیوع کرونا، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا حدود ۳۰ هزار نفر بود و سپس به ۲۰ هزار نفر در روز کاهش یافت اما با بازگشایی برخی ایالات در اواخر آوریل تا ژوئن، تعداد آمار روزانه مبتلایان به کرونا روندی کاملاً صعودی پیدا کرد و به بیش از ۶۰ هزار نفر در روز رسیده و احتمال می‌رود این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد و از این میزان هم فراتر رود.

فائوچی سپس گفت: «ما به طور کامل کشور را تعطیل نکردیم. ما باید مقداری عقب بازگردیم و بگوییم “باشه، نمی‌توانیم برای همیشه تعطیل باشیم، ….تعطیل کنیم و سپس به صورت تدریجی باز کنیم».

طبق این گزارش، تا روز یکشنبه به وقت محلی، تعداد مبتلایان به کرونا در ۳۷ ایالت و همچنین واشنگتن دی سی حدود پنج درصد یا کمی بیشتر افزایش داشته است و میانگین آمار هفتگی مبتلایان به کرونا در آمریکا بیش از ۵۹ هزار و یکصد نفر بوده است.

  • منبع خبر : فارس