استاندار آذربایجان شرقی آخرین اقدامات انجام یافته برای جلوگیری از قطع آب شرب در تبریز را تشریح کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از عملیات لوله گذاری و احداث خط انتقال آب سد نهند به تبریز، از سهمیه‌بندی آب واحدهای صنعتی پرمصرف و برخی واحدهای دیگر برای جلوگیری از قطعی آب در شهر تبریز خبر داد و گفت: بیش از ۱۳ درصد آب شرب مورد نیاز تبریز، از سد نهند تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: میزان مصرف آب به دلیل شیوع بیماری کرونا و گرمای تابستان افزایش یافته و قطعی مکرر آب شرب تبریز را به دنبال داشته است.

وی ضمن قدردانی از صبر و بردباری مردم تبریز در مشکلات قطعی آب، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نهایت تلاش خود را انجام میدهیم تا هیچ گونه قطعی آب در تبریز نداشته باشیم.

پورمحمدی با اشاره به فرسودگی تاسیسات انتقال آب سهند نهند به تبریز و هدررفت آب، از آغاز عملیات لوله گذاری و انتقال آب این سد به تبریز از صبح امروز خبر داد و افزود: با توجه به آبگیری سد شهید مدنی در آینده‌ای نزدیک و قرارگرفتن تاسیسات انتقال قبلی در بخشی از محوطه درونی این سد، عملیات لوله گذاری و احداث تصفیه خانه جدید در این منطقه آغاز شده و به زودی پایان مییابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انتقال آب ارس به دشت تبریز را اصلی ترین سیاست استان برای تامین آب شهر تبریز دانست و گفت: ۳۵ کیلومتر از این پروژه مهم با صرف ۴۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۴ تا ۹۸ توسط دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

وی افزود: این پروژه کنار گذاشته نشده و مصوبه شورای اقتصاد برای استفاده از فاینانس خارجی برای اجرای آن در سال ۹۶ اخذ شده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، استاندار گفت: با توجه به تحریمها و عدم امکان استفاده از فاینانس خارجی، سرمایه گذار جدید شناسایی و برای ادامه مراحل قانونی به بانک مرکزی معرفی شده است.

  • منبع خبر : ایسنا