استاندار آذربایجان شرقی گفت: انقلاب ما انقلاب ارزشی و فرهنگی است و خون های بسیار برای به ثمر رسیدن آن ریخته شده است و نباید به بهانه های مختلف مثل تورم بگذاریم دستاوردهای انقلاب زیر سوال رود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در دیدار با آزادگان اظهار کرد: سالروز بازگشت افتخار آمیز آزادگان کشور را عزیز می دارم و مراتب قدرشناسی و ارادت خود را به جامعه آزادگان اعلام می کنم.

وی ادامه داد: در کنار شما آزادگان عزیز کشورمان از آزادگی صحبت کردن مثال زیره به کرمان بردن است، ولی باید از ایثار شما آزادگان گفت و سپاسگزاری کرد.

پورمحمدی تاکید کرد: اگر امروز بعد از ۴۰ سال ثبات، آرامش و امنیت در کشور برپاست، به پاس از جان گذشتگی شهدا، آزادگان و ایثارگران است.

وی ادامه داد: بزرگداشت روز آزاده ها ۲ فلسفه دارد؛ یکی قدرشناسی از شما عزیزان است و فلسفه دوم ارزش دادن به مفهوم آزادی و تبیین اصالت این کار است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب آن روزها رو ندیده اند و باید از جانفشانی ایثارگران، آزادگان و شهدا گفت تا بدانند نعمتی که اکنون از آن برخوردار هستیم، مدیون جانفشانی این عزیزان است.

وی افزود: نعمت امنیت و استقلالی که در ایران است، در کمتر جامعه ای وجود دارد و باید آن را گفت و تاکید کرد که انقلاب به راحتی به بار ننشسته است.

پورمحمدی با بیان اینکه آزاده یعنی انسان وارسته از تعلقات مادی و دنیوی و آزادگان از جان مایه گذاشته اند، اظهار کرد: پست و مقام شرط آدمیت نیست، باید در راه خدا از جان گذشت.

وی اضافه کرد: آزادگان در زندان های بعثی سختی های بسیاری را متحمل شدند و حتی هم اکنون با گذشت سالها هنوز آثار آن آزار و اذیت ها دیده می شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس، دشمن در میدان جنگ و رود رو بود، ولی اکنون نحوه جنگ عوض شده و دشمن با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم کشور ما را مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: اگر امروز مدعی هستیم که در دنیا کشوری مستقل هستیم، آزمون آن را پس داده‌ایم و تمام دنیا ۸ سال مشاهده کردند که جان میدهیم ولی پای انقلاب مان هستیم.

پورمحمدی ادامه داد: انقلابی یعنی کسی که در سختی و آسایش، در روزهای جنگ و غیر جنگ پای انقلاب و ارزش های انقلاب بماند.

وی گفت: خاطرات آزاده ها باید در جامعه گفته شود؛ اسرا در شرایط سخت ایستادگی کردند و باید این جانفشانی، وحدت و همدلی آنها در روزهای سخت به نسل جدید گفته شود تا آنها با مفهوم آزادگی و وحدت و همدلی بیشتر آشنا شوند .

  • منبع خبر : ایرنا