مدیر مجتمع مس آذربایجان گفت: منطقه آذربایجان با توجه به اکتشافات جدید در سونگون، اهر و آذربایجان غربی، در آینده ای نزدیک به قطب مس ایران تبدیل می شود.
به گزارش شرح آنلاین، علی بیات ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج اکتشافات جدید اظهار داشت: در آینده نزدیک اخبار خوشی در خصوص شناسایی معادن جدید در مناطق سونگون ورزقان، شهرستان اهر و آذربایجان غربی منتشر خواهد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس این اکتشافات منطقه آذربایجان به قطب مس کشور تبدیل خواهد شد، افزود: بدون شک نتیجه مستقیم اکتشاف معادن جدید که کلیه موازین و الزامات ژیست محیطی نیز در آن مورد توجه قرار خواهد گزفت، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار منطقه است.
مدیر مجتمع مس آذربایجان همچنین از اجرای طرح های توسعه ای در حوزه مس سونگون نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر سالانه ۳۰۰هزار تن کنشانتره مس در این شرکت تولید می شود و در کنار آن، توسعه فاز سوم تغلیض در حال اجراست.
وی خاطر نشان کرد: برنامه توسعه ای فاز چهار نیز به تصویب رسیده است که یا اجرای آن سالانه سه هزار تن مس کاتدی از سنگ های کم عیار استخراج شده از معدن سونگون تولید خواهد شد.
بیات به موضوع احداث کارخانه ذوب و پالایش مس سونگون نیز گریزی کوتاه زد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها و زمان بندی صورت گرفته، این واحد تا سال ۱۴۰۴ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تا شاهد تولید مس با عیار بالای ۹۹درصد در شرکت مس سونگون باشیم.