رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی را ۱۰۵۰ نفر عنوان کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی، عصر پنجشنبه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: متاسفانه ما در استانمان همچنان شاهد افزایش بیماران بستری هستیم. هم‌اکنون ۲۳۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده و ۱۲۰ نفر تحت نفس مصنوعی هستند.

وی افزود: در بازدیدی که امروز از شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان داشتیم بخش‌های اهر و هریی مملو از بیماران مبتلا به کرونا بود؛ در حال حاضر هیچ نقطه سفید و یا زردی در استان نداریم.

وی گفت: بر اساس آخرین گزارش از کشورمان ۱۲ شهری که بیش از ۸۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دادند که از دیدگاه ما تمامی شهرستان‌های استان قرمز هستند.

به گزارش ایسنا، صومی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های اهر، هریس، سراب، ملکان، مراغه، عجبشیر، هشترود، جلفا و میانه در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم که فقط زدن‌ ماسک کافی نبوده و حتما باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، بیان کرد: از شرکت در تجمع‌ها خودداری کرده و تا لازم نباشد از خانه بیرون نروید.

وی در خاتمه گفت: اگر رعایت نکنیم، شیوع بیماری کرونا با دیگر بیماری‌های ویروسی فصل توام خواهد بود، البته تا این لحظه هیچ بیمار بستری ناشی از آنفلوانزا نداشتیم.

  • منبع خبر : ایسنا