رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: انتظار می رود با اعمال جریمه افراد و اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، روند صعودی کرونا کاهش یابد.

کیانوش جهانپور، در گفتگو با خبرنگار مهر، به روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: در فاز اول مقابله با کرونا، موضوع در خانه ماندن مردم در ایام نوروز، به عنوان یک تاکتیک مؤثر افتاد. ولی با توجه به طولانی شدن شیوع کرونا بازگشایی‌ها در دستور کار قرار گرفت که از همین رو، نیازمند تهیه استراتژی‌های جدیدی بود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت از همان ابتدای شیوع کرونا به دنبال شیوه‌هایی بود که بتوان با جدیت در مقابل تخلفات بهداشتی ایستادگی کرد.

جهانپور با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا برای جریمه افراد و اصناف متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و ماسک نمی‌زنند، گفت: بر همین اساس مقرر شده است افراد و اصنافی که به هر دلیل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی سرپیچی می‌کنند، جریمه شوند.

وی با عنوان این مطلب که جریمه اصناف و افراد به واسطه پلیس و تعزیرات انجام می‌شود، افزود: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به گونه‌ای است که می‌بایست جریمه‌ها بتواند عامل بازدارندگی داشته باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، هدف مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را ارتقا پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: قطعاً افراد متخلف، جریمه خواهند شد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود اجرای این مصوبه دو هفته خواهد بود و فقط برای تهران اعمال می‌شود، افزود: اصلاً چنین موضوعی درست نیست و این یک مصوبه دائمی است که بعد از بررسی ابعاد مختلف آن و اجرا در تهران، در کشور نیز اعمال خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: اجرای این مصوبه قطعاً اثرگذاری خواهد داشت و پیش بینی می‌کنیم افرادی که تا کنون از رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتناع می‌کردند، با جریمه‌هایی که در نظر گرفته شده است، به رعایت پروتکل‌ها پایبند شوند.

  • منبع خبر : مهر