سخنگوی وزارت بهداشت، از شناسایی۶۸۲۴ بیمار جدید و فوت ۴۱۵ نفر دیگر از افراد مبتلا در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر چهارشنبه هفتم آبان ۹۹، به ارائه گزارشی از وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۸۲۴ هزار بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۹۰ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۳ هزار و۷۱۴ نفر رسید.

وی گفت: تا کنون ۴۶۷ هزار و۹۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

لاری افزود: ۵۰۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که در جنگی تمام عیار با کرونا هستیم، اظهار داشت: هموطنان عزیز همانطور که می‌دانید شمار جانباختگان روزانه بیماری کووید ۱۹ در کشور از مرز ۴۰۰ تن عبور کرد.

وی گفت: ما در یک جنگ تمام عیار با کرونا هستیم و شرط اصلی چیره شدن بر بیماری و حل این چالش ملی و جهانی، تغییر در باور و رفتار تک‌تک مردم و مسئولین است.

  • منبع خبر : مهر