رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص توزیع و تزریق واکسن کرونا بیان کرد: با توجه به اینکه در بعضی از کشورها واکسن کرونا به بازار آمده و تزریق می‌شود، باید در بین خانواده‌های خود و تمام مردم جامعه این امید را ایجاد کنیم که اگر چند ماه هم به‌خوبی از خود مراقبت کنند، واکسن خواهد رسید.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسین صومی  در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار که به صورت وبینار و با حضور جمعی از پرستاران نمونه واحدهای درمانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: معتقدم این مراسم با شکوه‌تر از سال‌های قبل است، چراکه مراسم از طریق گیرنده‌ها در گستره‌ی کل استان برگزار شده و پرستاران عزیز در محل کار یا در منازل خود کنار اعضای خانواده شاهد آن هستند.

وی با بیان این‌که کار در نظام سلامت نشان دهنده متعالی بودن و اهمیت این حرفه است، افزود: شما پرستاران، با تلاش‌های خود این حرفه را معنا کردید و در بالین بیمارانی حاضر شدید که خانواده‌ها نه تنها از نزدیک شدن به آنجا، بلکه حتی از شنیدن خبر ابتلای عزیزانشان به این ویروس نیز هراس داشتند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کمترین میزان شهادت در بین جامعه‌ی پرستاری به وقوع پیوسته است، گفت: درست است که هر خانه‌ی بهداشت، مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها محل حضور بیماران کرونایی است، اما اجر کسانی که مستقیما در این موضوع خدمت می‌کنند، بیشتر است.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص بحث جذب نیروهای جدید پرستاری و پرداخت معوقات مالی پرستاران نیز خاطرنشان کرد: این اقدامات وظیفه‌ی ما بوده و از فروردین ماه سال۹۷ تلاش کردیم تا کارانه همه مراکز یکسان و متمرکز باشد، به‌طوریکه هر ماه حداقل یک کارانه داده‌ و کارانه‌های پرستاران را نیز تا شهریور ماه پرداخت کرده‌ایم.

صومی متذکر شد: همه‌ی مسئولان با آگاهی از ابهت رشته پرستاری، برای جذب نیروی انسانی کافی و پرداخت مطالبات پرستاران هم قسم شده‌اند و نیازی به برگزاری تجمع و تظاهرات برای دفاع از حق پرستاران وجود ندارد.

وی در ادامه‌ی سخنان خود ضمن سفارش همه‌ی پرستاران به بحث خودمراقبتی، اظهار کرد: بعد از  گذشت ۱۰ ماه مبارزه با ویروس کرونا، پرستاران باید خودمراقبتی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند، چراکه تنها بحث ابتلا مطرح نیست، بلکه جنبه‌ی روحی و روانی نیز حائز اهمیت بوده و نباید خانواده‌ی این قشر تحت تاثیر قرار گیرند.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که این ویروس، به صورت۱۰۰ درصد ریشه کن نخواهد شد و تنها حالت همه گیری آن از بین خواهد رفت و ویروس به صورت تک گیر باقی مانده و تنها میزان تلفات کم خواهد شد.

صومی در پایان اظهار کرد: از همه‌ی یاوران و حامیان سلامت که حضور و حمایت آن‌ها به ما نیرو داد تا بتوانیم با ویروس کرونا بجنگیم و از ائمه محترم جمعه، فرماندهان سپاه و سایر مسئولانی که در طرح شهید قاسم سلیمانی روند کار را مدیریت می‌کنند، صمیمانه سپاسگزارم و از همه رؤسای بیمارستان‌ها(دولتی و غیر دولتی) می‌خواهم به هیچ عنوان احساس خستگی نکنند، چراکه روز ظفر نزدیک است.

گفتنی است، در پایان این مراسم تعدادی از پرستاران نمونه‌ی واحد های درمانی تبریز و شهرستان ها تجلیل به عمل آمد.

 

  • منبع خبر : ایسنا