استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای اولین بار در کشور، مرکز ماده ۱۶ بانوان (ترک اعتیاد اجباری) در هفته‌های آینده در تبریز افتتاح می‌شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بسیار با اهمیت است، افزود: در دولت تدبیر و امید زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و در حوزه بانوان و توانمندسازی و تاب‌آوری خانواده‌ها برنامه‌ها و اقدامات بسیاری به صورت برنامه محور اجرا شده است.

وی اظهار کرد: کارهای بسیار مهمی در استان برای ارتقای جایگاه بانوان و اجرای سیاست‌های ابلاغی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام شده است که نتایج خوب و موثری در ارتقای جایگاه بانوان استان، ایجاد بسترهای مشارکت و ایجاد اشتغال و درآمد برای بانوان داشته است.

وی در ادامه، بیان کرد: در سایه زحماتی که مدیران قبل از ما کشیده‌اند، آذربایجان شرقی به عنوان استان بدون معتاد متجاهر در کشور شناخته شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: موسسه‌های بسیار خوبی در استان فعالیت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به موسسه صبح روشن اشاره کرد و بانوانی که متولی امور خانواده هستند، توسط این موسسه سامان‌دهی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه تولید و توزیع مواد غذایی و تامین راه‌های معیشت زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهد تا این بانوان زندگی خود را به‌خوبی بچرخانند.

وی ادامه داد: در مجموع، مسیر درستی در حوزه ارتقای زنان و خانواده انتخاب شده و اگر حمایت‌های مادی و معنوی به شکل مناسبی صورت گیرد، خواهیم توانست جایگاه بانوان را به منزلتی که شایسته و بایسته آنهاست ارتقا دهیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، پورمحمدی ادامه داد: پایش و رصد برنامه‌ها و اقدامات حوزه امور بانوان در ارتقای جایگاه این قشر موثر خواهد بود و ما اولین استانی خواهیم بود که در این سامانه ورود یافته و اطلاعات را تکمیل خواهیم کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و استانداری آذربایجان ‌شرقی به تدوین و تصویب سند همکاری اساتید دانشگاه تبریز و جامعه شناسان، احصای شاخص‌های ارتقای وضعیت زنان و خانواده اشاره کرد.

رقیه صادق‌زاده، از توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی، سازماندهی مشاغل خرد و خانگی از طریق حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های زنان و تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی، آموزش مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط موثر دانش‌آموزان با همسالان، خانواده مدرسه و جامعه و طرح توانمندسازی زنان و دختران عشایری یاد کرد.