مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: انواع کالای احتکار شده به ارزش بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان در این استان کشف و ضبط شد. به گزارش شرح آنلاین ، سید احد یوزباشی اظهار داشت: با اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با احتکار ۲۱ فقره پرونده احتکار در تعزیرات حکومتی استان تشکیل پرونده شد. […]

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: انواع کالای احتکار شده به ارزش بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش شرح آنلاین ، سید احد یوزباشی اظهار داشت: با اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با احتکار ۲۱ فقره پرونده احتکار در تعزیرات حکومتی استان تشکیل پرونده شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷ فقره پرونده رسیدگی و حکم قطعی صادر و دستورات لازم برای توزیع کالا در شبکه رسمی صادر شده است.

یوزباشی با تاکید بر اینکه از زمانی که رای تعزیرات حکومتی به مرجع مربوطه ابلاغ شد، حکم لازم الاجراست، گفت: این کالاها با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده در اختیار مصرف کنندگان در شبکه قانونی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن میلگرد احتکاری کشف شده در آذربایجان شرقی ۵ هزار و ۸۰۰ تن بین مصرف کنندگان عرضه شده و مابقی نیز در حال توزیع است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: همچنین ۳۰۰ تن برنج و ۳۲ تن شکر احتکاری کشف شده نیز تاکنون در بین مصرف کنندگان عرضه شده و ما بقی نیز به زودی توزیع می شود.

وی با اشاره به نظارت بر توزیع کالاهای وارداتی با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز، گفت: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذرت دامی، ۱۰۷ تن کاغذ رول مصارف مقوا سازی در حال توزیع است.

یوزباشی افزود: همچنین ۱۳ تن گوشت گرم گوسفندی وارداتی به قیمت ۳۴ هزار و ۸۸۰ تومان در استان در مرحله حال توزیع و هماهنگی های لازم برای افزایش این میزان انجام شده است.

وی در خصوص پرونده ایران خودرو نیز گفت: موضوع احتکار بیش از ۸ هزار و ۸۴۵ دستگاه خودرو در یکی از انبارهای شهرستان آذرشهر در حال بررسی کارشناسی توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت استان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی ادامه داد: سوالاتی برای شعبه رسیدگی کننده به پرونده ایجاد شده بود که این سوالات مطرح و مستنداتی هم از سوی کارخانه تولید کننده ارائه شد که مستلزم بررسی دقیق و کارشناسی است.

وی یادآورد کرد: به محض دریافت و صدور نظرات کارشناسی، اطلاعات تکمیلی به مردم ارائه می شود.