نخست وزیر ارمنستان با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های نظامی-فنی، سیاسی و اقتصادی با روسیه، خواستار ادامه روابط دوجانبه بر اساس اصل احترام به منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر شد. به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “نیکول پاشینیان” نخست وزیر ارمنستان در جریان مذاکرات روز شنبه خود با […]

نخست وزیر ارمنستان با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های نظامی-فنی، سیاسی و اقتصادی با روسیه، خواستار ادامه روابط دوجانبه بر اساس اصل احترام به منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “نیکول پاشینیان” نخست وزیر ارمنستان در جریان مذاکرات روز شنبه خود با “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه، اعلام کرد که در روابط ایروان و مسکو هیچ مشکلی وجود ندارد و در عین حال تاکید کرد که توان بالقوه در همکاری‌های نظامی-فنی دو کشور به طور کامل تحقق نیافته است.

پاشینیان در این دیدار گفت: «اصلی‌ترین وظیفه ارمنستان و روسیه در حال حاضر به حداکثر رساندن توان بالقوه در روابط دو کشور است. البته روابط ما در حال حاضر بسیار درخشان است. ولی به عقیده من، نباید در اینجا متوقف شد و لازم است تا از حداکثر توان بالقوه در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی-فنی وهمچنین در زمینه تقویت روابط انسانی استفاده شود.»

نخست وزیر ارمنستان همچنین ابراز امیدواری نمود که روابط دو کشور در آینده نیز همچنان بر اساس اصل احترام به منافع هر دو کشور و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر ادامه پیدا کند.

وی پی از این دیدار نیز در جمع خبرنگاران، گفت‌وگوهای خود با ولادیمیر پوتین را بسیار سازنده و موثر ارزیابی کرده و تاکید نمود که روابط ارمنستان و روسیه در هیچ جهت‌گیری دچار مشکل خاصی نیست.

رئیس جمهوری روسیه نیز در جریان مذاکرات خود با نخست وزیر ارمنستان یادآور شد که روابط مسکو و ایروان به طور پیوسته و در تمامی جهات در حال توسعه است. وی تاکید کرد این گسترش مربوط به روابط سیاسی، نظامی، امنیتی و همکاری‌های اقتصادی می‌شود.

پوتین در رابطه با همکاری‌ها در عرصه انرژی یادآور شد که روسیه با کمترین قیمت ممکن گاز را به ارمنستان صادر می‌کند و قیمت گاز برای ارمنستان در حال حاضر، ۱۵۰ دلار در ازای هزار مترمکعب گاز محاسبه می‌شود و دو کشور در زمینه انرژی هسته‌ای و حرارتی نیز با یکدیگر همکاری خوبی دارند.