رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکل کشور ما پول نیست، گفت: مشکل و چالش اصلی ما مدیریت در کشور و رویکردهای غلط است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، محمد باقر قالیباف ظهر دوشنبه در دیدار با جهادگران استان گلستان اظهار کرد: کار جهادی به کاری گفته می‌شود که باعث افزایش سرانه درآمد مردم نسبت به سال قبل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان گلستان، افزود: امروز مجاهد و میهن پرست واقعی باید جبهه اقتصاد را سامان دهد. مثلاً با وجود ظرفیت‌های بزرگ استان گلستان اما همچنان فقر در این استان مشاهده می‌شود.

وی با اینکه ما باید با نگاه وسیع‌تر به مشکلات نگاه کنیم و برای حل آنها اقدام کنیم، گفت: منابع انسانی مهم‌تر از منابع مادی هستند باید ظرفیت‌ها را شناسایی و از آنها استفاده کنیم و ساختار سازی های مردمی انجام دهیم.

قالیباف با بیان اینکه دشمن بر روی ضعف اقتصادی ما متمرکز شده است، افزود: آثار صدور انقلاب و انگیزه بر خاسته از مکتب اهل بیت و فرهنگ قرآنی وجود دارد و ما در همه دنیا مخصوصاً در غرب آسیا اثرگذار شده‌ایم اما اگر اقتصاد پشت اینها نباشد موفقیت‌ها به نتیجه نهایی نمی‌رسد لذا این موارد یک زنجیره به هم متصل بوده و ضعف یک حلقه در زنجیره، قدرت آن را به همان اندازه کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: ما در حوزه اقتصاد ضعف داریم و دشمنان ما متمرکز بر همین ضعف ما شده است و بنابراین ما باید حوزه اقتصادی را با سرعت تدبیر کنیم و منتظر حل آن توسط اشخاص دیگر نباشیم و خودمان کار را انجام دهیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه مشکل کشور ما پول نیست بلکه مدیریت است گفت: ما در سالی ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و سال گذشته درآمد ارزی ما کمتر از ۱۵ میلیارد دلار بود اما در هر دو سال تورم و گرانی داشتیم پس مشکل ما نداشتن پول نیست و وقتی پول هم داریم مشکل داریم بنابراین مشکل و چالش اصلی ما مدیریت در کشور و رویکردهای غلط است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه کشوری که ۸۰ درصد اقتصاد آن دولتی باشد محکوم به شکست است، افزود: غل و زنجیرها و قانون‌های بی ربط را باید از دست و پای مردم و سیستم اداری باز کنیم و به مدیران امین شجاعت اقدام بدهیم و به مردم فرصت داده و اقتصاد را مردم پایه کنیم.

وی خطاب به جهادگران در استان گلستان تاکید کرد: اگر نظام مسائل فرصت‌ها و مشکلاتی که در گلستان داریم را بشناسیم می‌توانیم با ظرفیت‌های موجود داخل آن مشکل را حل کنیم.

قالیباف با بیان اینکه خصوصی سازی با مردمی سازی اقتصاد متفاوت است اظهار کرد: امروزه ناعدالتی در کشور ما بسیار است، در یک طرف کوه‌های ثروت و پول‌های باد آورده و طرف دیگر فقر وجود دارد، حل بخشی از این مشکلات در سیاست گذاری ها و قانون گذاری ها از وظایف مجلس است که شجاعانه باید مقابل اینها بایستد.

قالیباف گفت: اگر پنج سال کار اقتصادی هدفمند حتی با وجود تحریم‌ها انجام دهیم می‌توانیم به یک ثبات اقتصادی برسیم به طوری که با یک تهدید سیاسی نبض اقتصاد ما تغییر نکند و برای این مهم پیشرانه‌های اقتصادی ما باید مشخص شود و آن را در ظرفیت‌های استان‌ها تقسیم کنیم.