به نقل از گروه بازرگانی خبرگزاری الف: افراد در هنگام خرید خودرو باتوجه به بودجه و نیازشان، بین انواع خودروهای مختلف سردرگم هستند. در این مجموعه مقالات، به سفارش همراه مکانیک، قصد داریم خودروهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و مزایا و معایب هر کدام را پیش روی شما بگذاریم تا درنهایت تصمیم بگیرید […]

به نقل از گروه بازرگانی خبرگزاری الف: افراد در هنگام خرید خودرو باتوجه به بودجه و نیازشان، بین انواع خودروهای مختلف سردرگم هستند. در این مجموعه مقالات، به سفارش همراه مکانیک، قصد داریم خودروهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و مزایا و معایب هر کدام را پیش روی شما بگذاریم تا درنهایت تصمیم بگیرید خرید جک s5 به‌صرفه‌تر است یا خرید پژو ۲۰۰۸؟ به‌سراغ مزدا ۳ قدیم یا نیو برویم یا هزینه بیشتری بابت پژو ۲۰۰۸ بپردازیم؟ امیدواریم در این مقاله به این سوالات شما پاسخ دهیم، بیشتر از این منتظرتان نمی‌گذاریم؛ با ما همراه باشید.

خرید جک s5

جک S5 یکی از شاسی بلندهای محبوب چینی است که از سال ۹۳ در دو مدل دستی و دنده‌ اتوماتیک وارد بازار ایران شد. با خرید جک S5 برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز به ۷٫۸ لیتر سوخت دارید. با توجه به اینکه باک این خودرو گنجایش ۵۵ لیتر بنزین را دارد، با یک باک پر می‌توان برای پیمودن تقریبا ۷۰۰ کیلومتر روی این خودرو حساب کرد.

در دل کاپوت این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری در حال کار است که می‌تواند قدرت ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. گشتاور تولیدی این موتور در ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۲۶۵ نیوتن متر است. این گشتاور از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک یا دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا خودرو را در زمان ۱۱ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. سازندگان این خودرو برای رفاه حال سرنشینان امکانات رفاهی متعددی را در نظر گرفته‌اند. تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های چرمی، قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین در حالت‌های مختلف و صندلی کودک از امکاناتی است که برای رفاه سرنشینان در نظر گرفته شده است.

امکاناتی مانند آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، تنظیم برقی چراغ‌های جلو، سنسور پارک دنده‌عقب و سنسور فشار باد تایرها نیز برای رانندگی بهتر به راننده کمک خواهند کرد. با توجه به اینکه شرکت جک تلاش می‌کند که در بازارهای جهانی با خودروهای کره‌ای رقابت کند، ازنظر ایمنی نیز امکانات خوبی را برای جک S5 در نظر گرفته است. این خودرو در تست‌های ایمنی بین‌المللی شرکت نکرده است اما از تست ایمنی موسسات چینی سربلند بیرون آمده و نشان‌های طلایی زیادی را بر روی سینه خود نشانده است.

در تست تصادف جک S5 حدود ۷۰ درصد از بدنه سالم می‌ماند و این بدین معنا است که راننده و سرنشینان خودرو در زمان تصادف آسیب زیادی نخواهند دید. اصلی‌ترین امکانات ایمنی جک S5 ترمزهای ضد قفل ABS و اضطراری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی‌ها، سیستم توزیع نیروی ترمز و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است. این امکانات برای یک رانندگی ایمن و حفاظت از عابران پیاده و رانندگان دیگر خودروها کاملا ایمن هستند. در حال حاضر یعنی در خرداد ۱۴۰۰ امکان خرید جک اس ۵ مدل‌های صفرکیلومتر با قیمت حدود ۶۵۰ میلیون تومان فراهم است که البته در جدول پایان مقاله می‌توانید قیمت دقیق‌تر آن را ببینید.

خرید و فروش جک S5 ؛ بازار خودرو جک S5 به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید جک S5 اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش جک S5 فراهم شده است. همراه مکانیک با متخصصان خبره و مجرب خود در کنار شما است تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید جک S5 دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش جک S5 کارکرده با قیمت واقعی نیز به شما کمک کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید جک s5 لطفا به صفحه جک S5 در نمایشگاه همراه مکانیک مراجعه کنید:

https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/jac/s5kermanmotor/

خرید پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ ازجمله خودروهای نیم شاسی مونتاژی است که از سال ۱۳۹۶ میهمان جاده‌های ایران بوده است. این خودرو را شرکت ایران‌خودرو مونتاژ و به بازار عرضه می‌کند و به‌واسطه قیمت مناسب، قدرت بالا و شهرت برند، خرید پژو ۲۰۰۸ از همان ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد.. موتور مورداستفاده در این خودرو محصولی مشترک از شرکت‌های DS و سیتروئن است که می‌تواند ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند تا خودرو را در زمان ۸٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برسانند.

شتاب‌گیری مناسب در کنار مصرف پایین سوخت ازجمله مواردی است که پژو ۲۰۰۸ را به یک خودروی محبوب در میان خریداران ایرانی تبدیل کرده است. مصرف سوخت ۶٫۷ لیتر برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر نشان می‌دهد که این خودرو یک خودروی اقتصادی است. یا توجه به سابقه درخشان شرکت پژو، این خودرو نیز از ایمنی بالایی برخوردار است. درواقع نمونه‌های فرانسوی آن موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی در تست‌های ایمنی یورو انکپ شده‌اند؛ اما به نظر نمی‌رسد که نسخه‌های مونتاژی آن به‌خصوص بعد از اعمال تحریم‌ها این ایمنی مناسب را داشته باشند.

پژو ۲۰۰۸ به‌واسطه کابین جادار و سیستم تعلیق نرم و مناسب یکی از خودروهای خانوادگی محبوب است که برای سفرهای شهری و برون‌شهری کاملا مناسب خواهد بود. سیستم تعلیق این خودرو ضربه‌های جاده را به‌خوبی می‌گیرد و در پیچ‌ها نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت؛ بنابراین می‌توان گفت که رانندگی با پژو ۲۰۰۸ کاملا ایمن و راحت است و این خودرو را می‌توان انتخاب مناسبی برای راننده‌های تازه‌کار دانست.

پژو ۲۰۰۸ از دید خریداران، خودرویی جذاب و زیبا است و به دلیل موتور پرقدرت، شتابگیری مناسب، کم‌مصرف بودن و کابین جادار دارای طرفداران زیادی است. این خودرو در سال‌های اول ورود به ایران طرفداران زیادی پیدا کرد اما اسیر تحریم‌ها و افزایش ناگهانی قیمت‌ها شد و اکنون به گوشه انزوا رانده شده است. البته باوجود قیمت‌های غیرمنطقی و تعلیق تولید، هنوز هم بازار دست‌دوم آن از رونق نیفتاده است و می‌توان آن را یکی از پرطرفدارترین کراس‌اوورهای داخلی دانست.

خرید و فروش پژو ۲۰۰۸ ؛ بازار خودرو پژو ۲۰۰۸ به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید پژو ۲۰۰۸ اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش پژو ۲۰۰۸ فراهم شده است. همراه مکانیک با متخصصان خبره و مجرب خود در کنار شما است تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید پژو ۲۰۰۸ دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش پژو ۲۰۰۸ کارکرده با قیمت واقعی نیز به شما کمک کند. جهت مشاهده آگهی‌های خرید پژو ۲۰۰۸ لطفا به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/peugeot/peguet2008/

خرید مزدا ۳

در سال ۱۳۸۶ بود که گروه بهمن موتور موفق به عقد قراردادی با شرکت ژاپنی مزاد شد و اولین نسل از خودرو مزدا ۳ را وارد کشور کرد. طراحی جذاب و امکانات به‌روز و متنوع باعث شد که این خودرو به یکی از متفاوت‌ترین و جدیدترین خودروهای موجود در بازار ایران تبدیل شود و خرید مزدا ۳ گزینه اول خریداران آن روزها باشد. این خودرو در سه تیپ به بازار ایران عرضه شد و پس از سه سال یعنی در سال ۸۹ شرکت بهمن موتور مدل نیو آن را جایگزین مدل‌های قبلی کرد. مدلی که همچون نسل‌های پیشین خود با استقبال خوبی از سوی خریداران ایرانی مواجه شد.

مزدا ۳ دارای یک موتور ۲ لیتری است که می‌تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این خودرو به سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو مجهز شده است و از انواع خودروهای ۴ سرعته اتوماتیک است. با توجه به اینکه وزن این سدان ژاپنی چندان بالا نیست، شتابگیری مناسبی دارد و می‌تواند تجربه رانندگی با سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را به شما هدیه دهد. برخلاف دیگر خودروهای ژاپنی، مزدا ۳ یک خودروی پرمصرف است. چراکه برای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر به ۸٫۲ لیتر سوخت نیاز دارد.

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های خودروهای ژاپنی ایمنی عالی و کیفیت ساخت بالای آن‌ها است. شرکت مزدا نیز تلاش کرده است که سدان جذاب خود را به یکی از ایمن‌ترین خودروهای آن زمان تبدیل کند. کسب چهار ستاره ایمنی در تست‌های ایمنی موسسه اروپایی یورو انکپ نشان می‌دهد که مزدا در این تلاش خود موفق بوده است. وجود ۶ عدد ایربگ و سیستم ترمز ABS، EBD و EBA برای خودرویی که نزدیک به ۱۵ سال پیش تولید شده است، نشان‌دهنده ایمنی عالی و کیفیت ساخت بالای این خودرو است.

شاید بتوان گفت که مزدا ۳ بیشتر از آن‌که یک سدان شهری جذاب باشد، یک خودروی جاده‌ای است. چراکه سیستم تعلیق این خودرو ارتفاع کمی دارد و نمی‌تواند از دست‌اندازهای متعدد موجود در خیابان‌های کشور ما به‌راحتی عبور کند. البته نمی‌توان آن را برای خانواده‌های پرجمعیت نیز مناسب دانست. چراکه سواری خشک و کابین کوچکی دارد؛ اما از همه این‌ها که بگذریم، نمی‌توان گیربکس نرم و هماهنگ با موتور خودرو، کیفیت ساخت بسیار بالا و طراحی که هنوز هم جدید است را نادیده گرفت.

خرید و فروش مزدا ۳ ؛ بازار خودرو مزدا ۳ به دلایل مختلفی مانند نوسانات نرخ ارز و تورم، با تلاطم زیادی همراه است. همچنین به‌دلیل این‌که اکثر مردم در مورد مشخصات فنی و شرایط بازار خرید مزدا ۳ اطلاعات کافی ندارند، فرصت مناسبی برای سوءاستفاده‌کنندگان از بازار فروش مزدا ۳ فراهم شده است. همراه مکانیک با متخصصان خبره و مجرب خود در کنار شما است تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید مزدا ۳ دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش مزدا ۳ کارکرده با قیمت واقعی نیز به شما کمک کند. آگهی‌های خرید مزدا ۳ در انواع مختلف را می‌توانید در لینک زیر ببینید:

https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/mazda/3bahmangroup/

جمع بندی

باتوجه به نکات گفته شده در این مقاله، اگر ابعاد بزرگ‌تر و فضای بیشتر و چند آپشن نسبتا غیرضروری برای شما ارجحیت ندارد، بین خرید جک s5 و خرید پژو ۲۰۰۸، به‌سراغ دومی بروید زیرا این خودرو اصالت و کیفیت بسیار بالایی را از خود به نمایش گذاشته است. کیفیت مزدا ۳، به‌خصوص در حال حاضر که نسل جدید مزدا ۳ نیو نیز به بازار آمده و از محبوبیت زیادی برخوردار است نیز بسیار قابل قبول است و همان‌طور که در متن خواندید، ایمنی بسیار بالایی نیز دارد. هر سه این خودروها جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران هستند که بسته به امکاناتی که از یک خودرو انتظار دارید می‌توانید سراغ هر کدام از آن‌ها بروید. در ادامه جدول قیمت روز این خودروها در تاریخ ۱۶ خرداد را می‌بینید:

مدل خودرو قیمت روز خودرو به تومان
جک s5 مدل ۱۴۰۰ اتوماتیک ۶۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
جک s5 مدل ۱۴۰۰ اتوماتیک نیوفیس ۶۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۹ اتوماتیک ۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
مزدا ۳ مدل ۱۳۸۹ تیپ ۱ ۳۴۵٫۰۰۰٫۰۰۰
مزدا ۳ مدل ۱۳۸۹ تیپ ۲ ۳۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰
مزدا ۳ مدل ۱۳۸۹ تیپ ۳ ۳۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰
مزدا ۳ نیو مدل ۱۳۹۸ تیپ ۴ ۷۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰

 

مجموعه همراه مکانیک موسس اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو کارشناسی شده در کشور است و تلاش می‌کند تا امکان خرید ماشین کارکرده مطمئن را برای همه خریداران خودرو فراهم آورد. همه خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کارشناسی شده‌اند و همراه با ضمانت ۷ روزه جبران خسارت به فروش می‌رسند. تنها کافی است وارد سایت همراه مکانیک شوید و از خودروهای این نمایشگاه بازدید کنید. انتخاب شما هر کدام از این خودروها که باشد، می‌توانید آگهی‌های مختلف جک S5، پژو ۲۰۰۸ و مزدا ۳ قدیم و جدید را در این سایت ببینید و با چشم باز خرید کنید.