معاونان وزارت نیرو و انرژی ایران و جمهوری آذربایجان در جلسه‌ای مشترک در خداآفرین، ضمن بررسی موضوعات فنی مشترک در خصوص ادامه فعالیتهای مربوط به تکمیل سدها و نیروگاه‌های خداآفرین و قیزقلعه‌سی، درباره پرداخت سهم طرف آذری از هزینه اجرایی پروژه به ایران توافق کردند.

به گزارش ایرنا از سفارت جموری اسلامی ایران در باکو، جلسه فنی مشترک درباره ادامه فعالیت‌های سدها و نیروگاه‌های خداآفرین و قیزقلعه‌سی با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو، مدیرکل رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، نماینده وزارت امور خارجه و دیگر اعضای کمیسیون از طرف جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر انرژی، معاون اول مدیرعامل شرکت آبیاری و زهکشی و سایر اعضای کمیسیون از طرف جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در این جلسه که در محل کارگاه سد قیزقلعه‌سی در شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی برگزار شد، هر دو طرف بر ادامه و تکمیل سدها و نیروگاه‌های خداآفرین و قیزقلعه‌سی تاکید کردند.

در این نشست، دو طرف در خصوص راهکارهای لازم برای پرداخت سهم جمهوری آذربایجان از هزینه‌های اجرایی پروژه به جمهوری اسلامی ایران بحث و گفت‌وگو کرده و توافقات لازم صورت گرفت.

  • منبع خبر : ایرنا