مقامات محلی منطقه کردستان از قربانی شدن چند کودک عراقی، بر اثر اصابت حملات موشکی ترکیه در شمال این کشور خبر دادند.

مقامات محلی منطقه کردستان عراق اعلام کرد‌ند که روز گذشته (پنجشنبه) دست کم دو کودک،  بر اثر اصابت موشک‌های ترکیه به باغات شمال این کشور کشته شدند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، در نتیجه بمباران هوایی شهر دهوک توسط ارتش ترکیه، دو کودک ۱۰ و ۱۳ ساله کشته شده‌اند. بستگان این کودکان پس از انتقال جسد این دو کودک، صحت این خبر را نزد خبرنگار خبرگزاری فرانسه تایید کرده‌اند.

«وارشین سلیمان» شهردار منطقه «العمادیه» در شمال عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تایید کرده است: «منطقه بامرنی مورد هدف بمبارانی توپخانه‌ای قرار گرفت که طی آن دو نوجوان کشته و دو غیرنظامی دیگر مجروح شدند».

ابتدا سرویس ضدتروریسم منطقه کردستان، این حمله را به شورشیان کُرد نسبت داده بود؛ در حالی که منابع خبری محلی تاکید دارند باغ‌هایی که مورد اصابت این حمله قرار گرفته‌اند در چند کیلومتری یکی از پایگاه‌های ترکیه قرار دارند.

حزب کارکری کردستان (پ‌.ک‌.ک) طی بیانیه‌ای قاطعانه این اتهامات را رد و اذعان کرد که این تلاش مقامات اربیل برای سفید کردن روی ترکیه است که به عملیات‌های خود در شمال عراق ادامه می‌دهد.

ترکیه ۳۶ پایگاه و مقر نظامی در شمال عراق دارد و به حملات هوایی خود در این مناطق ادامه می‌دهد. مسئله‌ای که با واکنش‌های رسمی دولت مرکزی بغداد و خشم مردم عراق روبه‌رو شده است.

  • منبع خبر : فارس