آیت‌الله رئیسی در دیدار رئیس‌جمهوری آذربایجان تاکید کرد: هرگونه تغییر در مرزهای تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در وضعیت ترانزیتی ایران و ارمنستان از نظر جمهوری اسلامی ایران مردود است.

رئیس جمهوری آذربایجان بعد از ظهر پنج شنبه به وقت محلی در حاشیه اجلاس سیکا با حضور در محل اقامت رئیس جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار کرد.

روسای جمهور ایران و آذربایجان در این دیدار با مرور میزان پیشرفت توافقات قبلی بر تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و صدور خدمات فنی-مهندسی تاکید کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با بیان اینکه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید مورد احترام قرار گیرد، تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران هرگونه تغییر در مرزهای تاریخی و ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در وضعیت ترانزیتی ایران و ارمنستان مردود است.

رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: ایران با هر گونه حضور نظامی بیگانه در منطقه قفقاز تحت هر پوششی مخالف است.

آیت الله رئیسی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که از آزادسازی خاک قره باغ استقبال کرد، افزود: ایران آمادگی دارد ظرفیت عظیم خود را برای حل اختلافات آذربایجان و ارمنستان بکار گیرد.

تاکید رئیس‌جمهوری آذربایجان بر پایبندی و احترام به مرزهای بین المللی ایران

الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان هم در این دیدار گزارشی تفصیلی از آخرین روند همکاری‌های اقتصادی دو طرف ارائه کرد که تداوم و تقویت این روند مورد تاکید روسای جمهور دو کشور قرار گرفت

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین گزارشی تفصیلی از تحولات منطقه و آخرین وضعیت مذاکرات چند جانبه بین آذربایجان و ارمنستان در پراگ ارائه داد.
وی بر پایبندی و احترام به مرزهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد.

  • منبع خبر : ایرنا