کنسول ایران در قاپان ارمنستان گفت: ایران می خواهد ارمنستان را با ثبات ببیند و کشورهای منطقه نیز نیازی به حضور نیروهای مسلح خارجی ندارند.

مرتضی عابدین ورامین روز جمعه (۲۹ مهر ماه) در جمع خبرنگاران گفت: ایران فرستاده صلح در ارمنستان است.

سرکنسول کشورمان یادآور شد: مقامات عالی رتبه ایران بارها و کاملاً صریح اعلام کرده اند که باید به مرزهای شناخته شده بین المللی و تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشت.

ورامین با تاکید بر سخنان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه امنیت ارمنستان امنیت ایران است گفت: “موضع ما کاملا واضح است که هیچ تغییر مرزی را به رسمیت نمی شناسیم. ما ارمنستان صلح آمیز و با ثبات می خواهیم.”

وی با بیان اینکه منافع دو کشور در نظر گرفته خواهد شد، از ساکنان قاپان خواست نگران نباشند.

سرکنسول کشورمان تاکید کرد: به ساکنان قاپان توصیه می کنم نگران نباشند، ما به خاطر مردم ارمنی اینجا هستیم، من خودم اینجا هستم.

ورامین افزود: افتتاح سرکنسولگری ایران نشان دهنده عزم راسخ سران دو کشور برای ادامه توسعه همکاری های دوجانبه است.

سرکنسول ایران در قاپان در پاسخ به این سوال که آیا ارمنستان برای خرید پهپاد از ایران درخواست داده است یا خیر، ابراز امیدواری کرد که ارمنستان هرگز به سلاح های تهاجمی نیاز نداشته باشد.

این دیپلمات افزود: این موضوع به وزارتخانه های دفاع دو کشور مربوط می شود.

یادآوری می شود سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان جمعه ۲۹ مهر ماه با حضور حسین امیرعبداللهیان و آرارات میرزوئیان وزرای خارجه ایران و ارمنستان به صورت رسمی در این شهر افتتاح شد.

 

  • منبع خبر : نیوز ارمنستان