مدیر اندیشکده ترند از برگزاری نشست علمی قفقاز؛ جغرافیای صلح و همزیستی مسالمت آمیز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اندیشکده ترند، رامین فرهودی با اعلام این خبر گفت: با توجه به حساسیت های ایجاد شده برای دستگاه دیپلماسی کشورمان در منطقه قفقاز، در این نشست تلاش می شود تا به بررسی مسایل موجود با حضور کارشناسان فعال و صاحب نظر در این زمینه پرداخت شود.

وی افزود: در برگزاری این نشست علمی استادان دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، دانشگاه های خوارزمی، تبریز و صاحب نظران و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تبریز حضور دارند.

فرهودی در مورد اهداف اصلی برگزاری این نشست اظهار داشت: بررسی بایسته های تاثیرگذار بر معادلات امنیتی قفقاز، بررسی حضور کشورهای فرامنطقه ای در قفقاز و تاثیر آن بر روابط بین الملل، چگونگی تقویت همزیستی مسالمت آمیز کشورهای قفقاز باهم و باهمسایگان، راهکارهای تقویت همکاری های دوجانبه و چند جانبه بر اساس اصل منافع مشترک، شیوه های بهره گیری از ابزارهای دیپلماسی رسانه ای در گفتمان بین دولتی، چگونگی تقویت عناصر تاریخی فرهنگی و مذهبی در روایت شناختی از منطقه قفقاز اهداف اصلی این نشست هستند.

مدیر اندیشکده ترند در پایان گفت: این نشست علمی روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ در محل خانه اندیشه ورزان برگزار می شود و امکان شرکت حضوری به صورت محدود و مجازی برای علاقمندان به مسایل قفقاز وجود دارد.

 

  • منبع خبر : شرح آنلاین