رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و نیز در منطقه گفت: آنها هیچگاه حامی ما نبوده‌اند، رژیمی با روحیه اشغالگرانه نمی‌تواند با مردم قربانی اشغال که مردم آذربایجان هستند، دوست باشد.

محسن صمداف رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان در یادداشتی با اشاره به موضع جمهوری آذربایجان درباره جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه نوشت: فجایع رخ داده در فلسطین را به همه مسلمانان تسلیت عرض می کنم. امروز تمام جهان در هیجان و اعتراض و غضب است و مردم آذربایجان نیز در این حال به سر می برند، اما باعث تأسف است که به واسطه رسانه های آذربایجان چنین شایع شده و در فکر جوانان ما چنین تلقین کرده اند که در جنگ ۴۴ روزه، رژیم اسرائیل حامی ما بوده و به همین دلیل ما به آنها ابراز دوستی کرده و اعتراض به جنایات رژیم صهیونسیتی برای ما مناسب نیست!! این اساساً یک استدلال دروغین است.

وی افزود: اولاً، باید بدانیم که هر کسی با روحیه اشغالگری مانند رژیم اسرائیل، به هر کشوری مانند آذربایجان سلاح بدهد، هدفش ایجاد تهدید نظامی و تقویت اغتشاشات نظامی در منطقه است. در ۳۰ سال گذشته دیدیم که نه اسرائیل و نه متحدان آن در گروه مینسک (فرانسه، آمریکا و … ) هیچ وقت به آذربایجان کمک نکردند و برعکس همیشه به یک معنی حامی اشغالگری ارمنی ها شدند و این مسأله را ۳۰ سال کش دادند تا خدمتی در راستای فراموشی آن انجام دهند.

رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان ادامه داد: دوماً، جنگ ۴۴ روزه با اراده مردم آذربایجان آغاز شد و نه نیروهای داخلی و نه نیروهای خارجی به این اتفاق علاقه مند نبودند، بلکه فرزندان آذربایجان متوجه شدند که باید وارد صحنه شوند و قدم بردارند و خداوند متعال نیز نتیجه اقدام آنها را عطا کرد. خداوند متعال می فرمایند که إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم  یعنی خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند.

صمد اف با بیان اینکه این جنگ (۴۴ روزه) با فداکاری و خون شما آغاز شد و در نتیجه جهان دید که نمی توانند جلوی  مردم آذربایجان را با شلیک موشک به شهرهای برده و گنجه بگیرند و مجبور شدند این مسأله را از طریق صلح حل کنند، اظهار داشت: من به نیروهای شرکت کننده در این درگیری های نظامی مراجعه می کنم و آنها خوب می دانند که بسیاری از موشک ها و راکت های مورد استفاده آنها در جنگ، در جمهوری اسلامی ایران تولید شده بود و بر این اساس هیئت نظامی آذربایجان از جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد که در یوتیوب موجود است.

وی ادامه داد: متأسفیم که ما چنین کمکی از سایر کشور ها ندیدیم و در خصوص اسرائیل هم که گفته می شود به ما سلاح فروخته بودند، بیشترشان را نتوانستیم در زمان جنگ استفاده کنیم، چرا که آنها رمزگذاری شده بودند و قابل استفاده برای ما نبودند و دیدیم که اسراییل این سلاح ها را نه برای استفاده در جنگ قره باغ، بلکه برای استفاده در اهدافی غیر از این، برنامه ریزی و به آذربایجان ارسال کرده بود.

رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان گفت: متاسفیم که اسرائیل امروز هم در حالی که خود درگیر جنگ است، برای ما سلاح ارسال می کند و این زمانی است که درگیری آذربایجان با ارمنی ها به لحظات پایانی رسیده است‌. اسرائیل عموماً حمایت های خود از ارمنی ها در حوزه های سیاسی و نظامی را پنهان نکرده است و در کوچه هایشان معبدهای ارمنی وجود دارد و آن را پنهان نمی کنند، حتی در کنست که مجلس عالی(رژیم جعلی اسرائیل) است نیز بارها تلاش کرده‌اند تا نسل کشی ارامنه از طرف ترک ها را قانونی کنند و به رسمیت بشناسند.

صمداف با بیان اینکه آنها هیچگاه حامی ما نبوده اند، رژیمی با روحیه اشغالگرانه نمی تواند با مردم قربانی اشغال که مردم آذربایجان هستند، دوست باشد، افزود: در خصوص این مساله از سایر دوستان نیز می خواهیم که به طور گسترده روشنگری کنند تا ان شاء الله پای این اشغالگر از آذربایجان قطع شود.

  • منبع خبر : تسنیم