در جریان تجمع اعتراض آمیز روز و شب گذشته در مقابل پارلمان ارمنستان حدود ۱۰۰ نفر زخمی شدند، به گزارش پلیس ۹۸ معترض نیز بازداشت شدند و در عین حال درگیری بین نمایندگان موافق و مخالف دولت منجر به توقف جلسه پارلمانی شد.

وزارت بهداشت ارمنستان بامداد امروز، پنجشنبه، اعلام کرد که در جریان اعتراضات شب و روز گذشته در ایروان، تقریباً ۱۰۰ نفر نیاز به کمک پزشکی پیدا کردند.

طبق این اطلاعات، در نتیجه درگیری‌ها بین مردم معترض و نیروهای امنیتی در ایروان ۹۸ شهروند عادی و افسر پلیس دچار مجروحیت شدند که از این تعداد ۶۶ نفر پس از دریافت کمک‌های درمانی اولیه و لازم ترخیص شدند و ۳۲ نفر دیگر همچنان تحت درمان قرار دارند و آسیب‌های خفیف تا متوسط ​​برای آنها تشخیص داده شده است.

هر وقت لازم بدانیم شازمان پیمان امنیت جمعی را ترک می کنیم

همچنین نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود در “ساعت دولت” در صحن پارلمان این کشور اعلام کرد که ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی خارج خواهد شد، ولی زمان این اقدام هنوز مشخص نشده است.

پاشینیان گفت: «ما قطعاً سازمان پیمان امنیت جمعی را ترک خواهیم کرد. ما  هر زمان که لازم بدانیم درباره زمان این اقدام تصمیم خواهیم گرفت.»

وی همچنین سازمان پیمان امنیت جمعی را مسئول تهدیداتی دانست که ارمنستان طی سال‌های اخیر با آن مواجه شد و یادآور شد که این سازمان منطقه‌ای ظاهراً به تعهدات خود در قبال ایروان عمل نکرده است.

  • منبع خبر : رسانه ها