نام گروه : حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز (جنبش عربی آزادی بخش اهواز)             زمان پیدایش گروه : اواسط سال۱۳۷۶ علت پیدایش : فروپاشی جمهوری اسلامی ایران و تجزیه خوزستان شرح آنلاین : گروهک تروریستی تجزیه طلب «جنبش عربی آزادیبخش اهواز» شاخه نظامی محی الدین آل ناصر که در منطقه خوزستان فعال بوده و با هدف […]

نام گروه : حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز (جنبش عربی آزادی بخش اهواز)             زمان پیدایش گروه : اواسط سال۱۳۷۶

علت پیدایش : فروپاشی جمهوری اسلامی ایران و تجزیه خوزستان

شرح آنلاین : گروهک تروریستی تجزیه طلب «جنبش عربی آزادیبخش اهواز» شاخه نظامی محی الدین آل ناصر که در منطقه خوزستان فعال بوده و با هدف جدایی استان خوزستان از ایران دست به اقدامات مسلحانه تروریستی می زند. این گروه با نام عربی «حرکه النضال العربی لتحریر الأحواز» نیز شناخته می شوند.

 از عمده اقدامات تروریستی این گروهک می توان به بمب گذاری بانک سامان اهواز، منابع طبیعی اهواز، انفجار در خطوط لوله نفت و ده ها مورد بمب گزاری، ترور و سرقت مسلحانه اشاره نمود. گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز که از دامان ناپاک حزب وفاق (لجنه الوفاق ) خوزستان زاییده شد در مدت کوتاهی سلسه بمب گذاریهای مهندسی شده ای را در خوزستان به مرحله اجرا گذاشت و حبیب نبگان عضو شاخص لجنه الوفاق مسئول این گروه تروریستی در این اقدامات تروریستی جان ۲۹ نفر از شهروندان خوزستانی از همه قومیت ها ساکن در این استان را گرفت و ۳۰۰ نفر دیگر را مجروح نمود.

در اسفند ماه ۱۳۸۴ این گروه تروریستی مورد ضربه قرار گفت ، گروهک تروریستی حرکه النضال که مدتی است به دلیل حضور در کشورهای اروپایی در ذیل اقدامات تروریستی خود از عنوان حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز استفاده نمی کند بیانیه ها واخبار تروریستی خود را با نام مقاومت عرب الاحواز صادر می نماید.

این گروه تروریستی از زمان فرار اعضایش به اروپا ، ضمن در وغ گویی و انتشار اخبار کذب ،مسئولیت هر گونه اقدام از قبیل تصادف منجربه فوت ،آتش سوزی ، سرقت های مسلحانه منجر به فوت ، انفجار میعانات گازی در پتروشیمی و صنایع نفت وگاز ، زلزله و سیل ؟! در خوزستان را به عهده می گیرد .

 براساس اسناد منتشره ویکی لیکس ،حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی بنام فرید مقیم کشور امارات متحده عربی با سفیر آمریکا در امارات ملاقات و توضیح در مورد چگونگی بمب گذاری های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان سیا می نمایند این گروه های تروریستی از بیرون از کشور تغذیه و حمایت می شوند تردیدی وجود ندارد که حمایت های مالی و اقدامات آموزشی در خارج از کشور به آنان صورت می گیرد ولی بحمدالله با مجموع توان عملیاتی و اطلاعاتی و هوشیاری مردمی که در داخل کشورو خصوصا استان خوزستان وجود دارد همه توطئه این گروه های تروریستی کشف و خنثی شده و خواهد شد.

ویکی لیکس

حبیب نبگان

احمد نیسی

اما سران خائن آن -محمود مشاوی (محمود حسین مشاوی( محمود حسین مشاوی سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جبهه العربیه لتحریر الاحواز» (جبهه عربی برای آزادی اهواز) است که بعد از اشغال عراق از ترس جانش به اروپا می‌گریزد. این گروهک تروریستی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ده‌ها عملیات تروریستی و خرابکاری را هدایت کرده که در این اقدامات ده‌ها شهروند خوزستانی جان خود را از دست داده یا مصدوم شده‌اند.

محمود مشاوی

این گروهک همچنین ستون پنجم ارتش عراق در جریان جنگ تحمیلی محسوب می‌شد و اعضای این گروه در عراق ضمن تأسیس تشکیل ارتش به اصطلاح خوزستانی‌ها چندین بار علیه نیروی‌های ایران وارد جنگ شدند. فرد یاد شده بعد از اشغال عراق به اروپا گریخت و در حال حاضر در پناه کشورهای غربی فعالیت‌های حقوق بشری! انجام می‌دهد. سید ایوب (صباح) موسوی سید ایوب (صباح) موسوی سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «حزب النهضه العربی الاحواز» است.

 وی اولین کسی است که در اطلاعیه‌ای مسئولیت بمب گذاری‌های خوزستان درسال ۱۳۸۴ که منجر به شهادت و مجروحیت بیش از ۳۵۰ نفر شد را به عهده گرفته است. یاد شده در اوایل سال جاری گروهی تروریستی موسوم به «حرکه العداله» را راه اندازی و در این نشست با این عنوان شرکت کرد. وی علیرغم پسوند ساداتی خود به وهابیت روی آورده است. وارتباط تنگاتنگی با گروه‌های سلفی منطقه دارد و سفرهایی برای هماهنگی این نشست به بحرین و عربستان سعودی و ترکیه داشته است. موسوی در این نشست نقش هماهنگ کننده را عهده دار بود. محمود مزرعه ابو بشیر محمود مزرعه معروف به ابوبشیر سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جبهه دمکراتیک ملی ملت اهواز» است.

این گروه که توسط انگلیس مدیریت می‌شود در سال‌های اخیر چندین نفر از شهروندان بیگناه و مظلوم را به شهادت رساند. سرکرده این گروه به دلیل عصبی مزاج بودنش هنگام حضور در شبکه‌های عربی مورد تمسخر دیگر گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد. دامادهای وی بنام‌های صلاح مزرعه و حسن مزرعه نیز که در خارج کشور به عنوان مأمورهای وِیژه سازمان‌های موساد و سیا معروفند، در سال ۱۳۸۶ به دلیل اختلاف با محمود مزرعه از این گروهک جدا شده و گروه دیگری بنام «جبهه دمکراتیک ملی اهواز» راه اندازی کردند. این گروه نیز ارتباط گسترده‌ای با انگلیس و رژیم اسرائیل دارد.

 ناصر الاحوازی ناصر عبیات برای جلوگیری از افشای هویتش از اسم مستعار ناصر الاحوازی استفاده می کند. وی پس از یک درگیری شخصی منجر به قتل با یکی از بستگانش کشور را ترک کرد و برای اخذ پناهندگی‌اش به دامن گروه‌های تروریستی پناه برد. فرد یاد شده از جمله افرادی است که بعد از خروج از کشور به گروه‌های سلفی و تندرو پیوسته و همزمان به عضویت گروهی تروریستی موسوم به حرکه العداله به سرکردگی سید صباح ملحق شد.

ناصر الاحوازی