رییس جمهور کشورمان در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل بازگشت آمریکا به میز مذاکره را خواستار شد. شرح آنلاین: حجت الاسلام دکتر حسن روحانی ظهر دیروز سه شنبه به وقت نیویورک با بیان این مطلب افزود: مصوبات شورای امنیت سازمان ملل ورق پاره نیست که آمریکا هر وقت دلش بخواهد از آن خارج شود. وی […]

رییس جمهور کشورمان در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل بازگشت آمریکا به میز مذاکره را خواستار شد.

شرح آنلاین: حجت الاسلام دکتر حسن روحانی ظهر دیروز سه شنبه به وقت نیویورک با بیان این مطلب افزود: مصوبات شورای امنیت سازمان ملل ورق پاره نیست که آمریکا هر وقت دلش بخواهد از آن خارج شود.

وی با تشکر از جامعه جهانی و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام گفت: سازمان ملل یکی از دفاتر اداری دولت آمریکا نیست که با بی قانونی های خود مصوبات آن را نادیده بگیرد.

رییس جمهور کشورمان با اشاره به نقض عهدهای طرف امریکایی در برجام اظهار داشت: ایران نقض را با نقض، تهدید را با تهدید جواب می دهد.

همچنین وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با تاکید بر اینکه ایران به دنبال امپراطوری نیست گفت: حضور ما در سوریه در چارچوب حقوق بین الملل بنا به درخواست دولت این کشور برای برخورداری از کمک مستشاری نظامی بوده است و ایران برای مقابله با تروریسم در منطقه همیشه پیشتاز بوده است.

دکتر روحانی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز در روز شنبهادامه داد: پیش از آن که آمریکا با طالبان و القاعده جنگیده باشد ما جنگیده ایم، پیش از آن که غرب مورد حمله های تروریستی داعش قرار گیرد ما با آنها در عراق و سوریه جنگیده ایم.