یک نماینده مجلس جمهوری آذربایجان خواستار ارایه بورسیه دولت این کشور برای تحصیل جوانان کشورها و جوامع ترک زبان در دانشگاه های جمهوری آذربایجان شد. شرح آنلاین – مدراتور: غنیره پاشایِوا، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در جریان بررسی تغییر “قانون تحصیل” این کشور در مجلس گفت : « در سال های نخست استقلال کشورهای ترک […]

یک نماینده مجلس جمهوری آذربایجان خواستار ارایه بورسیه دولت این کشور برای تحصیل جوانان کشورها و جوامع ترک زبان در دانشگاه های جمهوری آذربایجان شد.

شرح آنلاین – مدراتور: غنیره پاشایِوا، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در جریان بررسی تغییر “قانون تحصیل” این کشور در مجلس گفت : « در سال های نخست استقلال کشورهای ترک زبان از جمله جمهوری آذربایجان ، قزاقستان ، ترکمنستان و ازبکستان ، دولت ترکیه برنامه حمایت از تحصیل صدها تن از جوانان این کشورها در دانشگاه های ترکیه را اجرا کرد و آن جوانان، نقش فعالانه ای در گسترش روابط کشورهای متبوع خود با ترکیه ایفاء کردند. اگر در سهمیه های تحصیل در جمهوری آذربایجان،  به جوانان کشورها و جوامع ترک زبان و به هم نژادانمان در خارج از کشور، اولویت داده شود، موجب توسعه روابط با هم نژادانمان در خارج خواهد شد و این نیز از نظر استراتژیک برای ( جمهوری) آذربایجان خیلی اهمیت دارد. »
غنیره پاشایوا گفت : « باید برای ترکمن های عراق نیز سهمیه تحصیلی در جمهوری آذربایجان درنظر گرفته شود. »
خاطر نشان می شود در بند ۱ ماده ۴۴ ” قانون تحصیل” جمهوری آذربایجان نیز ، کمک بلاعوض برای تحصیل خارجیان و افراد فاقد تابعیت در مقطع دکترای دانشگاه های جمهوری آذربایجان در نظر گرفته شده است.