یک مجموعه دار از راه اندازی نخستین موزه خصوصی سینما در یکی از قلعه‌های حاشیه تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، حسین پناه در حاشیه چهارمین گردهمایی مجموعه داران ایران با اعلام این مطلب عنوان کرد: ما هم اکنون در کشور موزه سینما که متولی آن دولت است را داریم ولی در […]

یک مجموعه دار از راه اندازی نخستین موزه خصوصی سینما در یکی از قلعه‌های حاشیه تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، حسین پناه در حاشیه چهارمین گردهمایی مجموعه داران ایران با اعلام این مطلب عنوان کرد: ما هم اکنون در کشور موزه سینما که متولی آن دولت است را داریم ولی در تلاشیم تا نخستین موزه خصوصی سینما را در کشور راه اندازی کنیم.

این مجموعه‌دار که هم اکنون سه موزه خصوصی دیگر نیز در شهر اصفهان دارد، در توضیحات ایجاد موزه خصوصی سینما بیان داشت: این موزه که آثار بسیار جالبی از سینمای جهان را در خود جای خواهد داد در یکی از قلعه‌های حاشیه شهر تهران ایجاد خواهد شد و هم اکنون در حال انجام پروسه‌های اداری آن هستیم.

وی تصریح کرد: موزه‌داری در کشورهای اروپایی و آمریکایی با وجود قدمت کمی که دارند بسیار رونق دارد، مثلاً در آلمان که به هیچ وجه قدمت تاریخی ایران را ندارد بالغ بر ۸ هزار موزه وجود دارد ولی در ایران که تمدن جهان نیز وامدار آن است چند صد موزه دارد که حتی استاندارد جهانی نیز ندارند و غالب آنها نیز کاربری درستی ندارند.

این مجموعه دار همچنین به راه اندازی یک موزه جدید نیز در اواخر اسفند خبر داد و گفت: ما فعالان خصوصی به عنوان مجموعه‌دار آثاری را جمع کردیم که قدمتی بالغ بر ۸ هزار سال دارد و با مدرک و اسناد می‌توانیم تاریخ ۱۱ هزار ساله ایران را به نمایش بگذاریم.

بر چهارمین گردهمایی مجموعه داران ایران سه مجموعه‌دار از جمله «میرزا محمد کاظمینی» برای ایجاد موزه موقوفه کاظمینی، «محمد رهگشای» به همراه همسر فرانسوی خود برای راه‌اندازی سرای موزه رهگشای و «خلیل غفاری» برای ایجاد موزه اتومبیل کلاسیک غفاری حائز دریافت «نشان مجموعه داری ایران» شدند.

همچنین در این مراسم ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی و پهلوان خلیل عقاب نیز حضور داشتند و تعدادی از مجموعه‌داران به‌صورت کوتاه به معرفی خود و مجموعه‌شان پرداختند.