رئیس اتحادیه نویسندگان ‘ قلم ‘ جمهوری آذربایجان گفت : قتل ‘جمال خاشقچی’ روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان ،نتیجه سیاست های آمریکا در حمایت از رژیم آل سعود است . شرح آنلاین – ایرنا: « قربان جبرائیل » روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،با اشاره به سفر سال گذشته رئیس […]

رئیس اتحادیه نویسندگان ‘ قلم ‘ جمهوری آذربایجان گفت : قتل ‘جمال خاشقچی’ روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان ،نتیجه سیاست های آمریکا در حمایت از رژیم آل سعود است .

شرح آنلاین – ایرنا: « قربان جبرائیل » روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهوری امریکا به عربستان و اعلام حمایت های همه جانبه از سعودی ها ، افزود: امریکا در حالی از رژیم سعودی حمایت می کند که عربستان در ایجاد برخی گروه های تروریستی مانند القاعده در خاورمیانه نقش اساسی داشته است.
این صاحب نظر آذری، اظهار داشت: در حال حاضر دخالت موساد و رژیم صهیونیستی در قتل این روزنامه نگار سعودی مطرح است و «یوسی ملمان» نویسنده اسرائیلی گفته است که خاشقچی از مخالفان روابط نزدیک ریاض و تل آویو بود.
جبرائیل با اشاره به ارتباط نزدیک رژیم عربستان با اسرائیل گفت : همان طوری که از اسناد پاناما مشخص می شود سلمان بن عبد العزیز برای تبلیغات انتخاباتی سال ۲۰۱۵میلادی بنیامین نتانیاهو ۸۰ میلیون دلار هزینه کرده است .
وی همچنین گوش به فرمان بودن رژیم عربستان در برابر دستورات واشنگتن را خاطر نشان کرد و گفت: ریاض در حال حاضر بر اساس این دستورات یمن را بمباران و ایران را تهدید می کند .
رئیس اتحادیه نویسندگان «قلم» جمهوری آذربایجان، همچنین یادآور شد : بر اثر تجاوز نظامی عربستان و همپیمانان عربی آن به یمن ۱۰ هزار نفر در این کشور کشته و بیش از ۵۰ هزار نفر مجروح شدند و ۸٫۴ میلیون شهروند یمنی در قحطی و گرسنگی بسر می برند و این فاجعه انسانی در یمن موجب رسوایی ائتلاف عربی به سرگردگی عربستان شد
جبرائیل تصریح کرد : با وجود اینکه در سفر دونالد ترامپ به عربستان یک قرارداد ۱۲۰ میلیارد دلاری خرید تجهیزات نظامی از آمریکا امضا شده بود ، رییس جمهوری آمریکا قبل از حادثه قتل روزنامه نگار سعودی ضمن انتقاد از عربستان از این کشور خواستار خرید هر چه بیشتر سلاح از آمریکا شده بود .
وی افزود: اظهارات اخیر دونالد ترامپ موجب سردی در روابط واشنگتن و ریاض شده بود و حادثه قتل خاشقچی نیز بهانه ای برای افزایش فشارها به رژیم عربستان از سوی آمریکا با هدف تحقق اهداف خود در نسبت به این کشور است .
این نویسنده گفت: کشورهایی که در راستای تقویت روابط با آمریکا تلاش می کنند باید به پیامدهای آن توجه کنند ، عربستان در حال حاضر در یک باتلاق عمیق بسر می برد و هر چه تلاش می کند نمی تواند از آن نجات یابد .