رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد برای توقف کاروان مهاجرانی که قصد ورود به ایالات متحده از مرز مکزیک را دارند؛ حاضر به استفاده از ۱۵ هزار نیروی نظامی است. شرح آنلاین – مهر: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سیاست مهاجرستیزانه خود از امکان اعزام ۱۵ هزار نیروی نظامی به مرز مکزیک خبر داد […]

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد برای توقف کاروان مهاجرانی که قصد ورود به ایالات متحده از مرز مکزیک را دارند؛ حاضر به استفاده از ۱۵ هزار نیروی نظامی است.

شرح آنلاین – مهر: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سیاست مهاجرستیزانه خود از امکان اعزام ۱۵ هزار نیروی نظامی به مرز مکزیک خبر داد تا به‌ زعم خود با پدیده مهاجرت غیرقانونی به خاک ایالات متحده مقابله کند.

این در حالی است که در حال حاضر نیز بیش از ۵ هزار نظامی آمریکا در راستای اجرای این سیاست، به مرز مکزیک اعزام شده‌اند.

گفتنی است ۱۵ هزار نیروی نظامی معادل تقریبی همان تعداد نیرویی است که حین تهاجم آمریکا به افغانستان اعزام شدند!

مهاجرستیزی ترامپ که به بهانه مقابله با تهاجم مهاجرین غیرقانونی توجیه می‌شود؛ نقطه ثقل کارزار ترامپ در حمایت از نامزدهای جمهوریخواه در انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره است.

این در حالی است که «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای، تصمیم ترامپ در ارتباط با اعزام نیروی نظامی به مرز با مکزیک را تصمیمی انتخاباتی از سوی رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد که چندان حساب شده و عقلانی نیست.

پلوسی همچنین می‌گوید ترامپ در تلاش است تا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا با ایجاد رعب و وحشت میان مردم، اقدامات خود برای اعزام نیروی نظامی به مرز مکزیک را توجیه کند، در حالی که پناهجویان در حال حاضر تهدیدکننده منافع و امنیت ملی آمریکا به شمار نمی‌روند.

پلوسی همچنین گفت که کاروان مهاجران- مشتمل بر صدها پناهجو از کشورهای آمریکای مرکزی که بسیاری از آنها خانواده هایی با فرزندان کوچک هستند- در حال گریز از برخی از فقیرترین و خشونت بارترین کشورهای جهان هستند.

گفتنی است اعضای این کاروان قصد دارند پس از رسیدن به مرز آمریکا با معرفی خود به مقامات این کشور، از دولت آمریکا تقاضای پناهندگی سیاسی بکنند.

رئیس جمهور آمریکا نیز می گوید که دولت در منطقه مرزی چادر هایی برپا می کند که مهاجران تا زمان رسیدگی به درخواست پناهندگی اشان در دادگاه مهاجرت آمریکا- فرآیندی که ممکن است چندین سال به طول انجامد- در این چادر ها اقامت گزینند.