رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: در نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران کپسول حامل انسان که در حال ساخت و طراحی است رونمایی می‌شود که امیدواریم این پروژه سال ۱۴۰۴ به نتیجه برسد.

شرح آنلاین – فارس: فتح‌الله قمی رئیس پژوهشگاه هوافضا امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران اظهار داشت:‌ در این نمایشگاه اولین کنفرانس بین‌المللی هوانوردی برگزار می‌شود که ۸۵ مقاله به این کنفرانس رسیده است و ۳۸ مقاله آن پذیرفته شده است.

وی  ادامه داد: پژوهشگاه هوافضا از سال ۷۹ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۴۰ نفر عضو هیأت علمی دارد.

فتح‌ الله قمی افزود: در حال ساخت و طراحی کپسول حامل انسان و اعزام به فضا هستیم که در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود.

دبیر علمی نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران ادامه داد: در سال ۱۴۰۴ امید داریم این پروژه عظیم بتواند عملیاتی شود.

وی بیان کرد: در پژوهشگاه هوافضا ۱۴۲ پروژه صنعتی، ۱۴۲ پروژه پژوهشی، ۴۲ پروژه فناوری، ۶۰ مقاله ISI و … ارائه شده است.

رئیس پژوهشگاه هوافضا همچنین طراحی هواپیماهای ۸ نفره طبق سند هوافضا را از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه هوافضا عنوان کرد و گفت:‌ این هواپیماها به تعداد بیشتر هم قابل گسترش است.

در ادامه این مراسم، دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران نیز بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه ثمره ۱۶ سال تلاش ارگان‌های هوایی و هوانوردی و هوافضای کشور است.

بیژن بنکدار افزود: نمایشگاه با تعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان صنایع هوایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی، اتحادیه صنایع هوایی و فضایی و … برگزار شده است.

وی افزود: ۱۱۰ شرکت داخلی و خارجی در ۱۴ هزار مترمربع در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران حضور دارند.

بنکدار ادامه داد:‌ در نمایش‌های هوایی امسال گروه میگ ۲۹ روسی، زنبورهای بالتیک لتونی، تیزپروازان ارتش، نیروی هوافضای سپاه و… مانور هوایی انجام می‌دهند.

بنا بر این گزارش، مقرر بود وزیر راه و شهرسازی در این مراسم حضور یابد که به دلیل وقوع زلزله شب گذشته در کرمانشاه محمد اسلامی سفر به کیش را کنسل و برای سرکشی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه سفر کرد.