دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: هاتگرام و تلگرام طلایی بعد از اتمام مهلت جدا شدن از تلگرام در پایان آذر فیلتر نمی‌شوند.

به گزارش شرح آنلاین،  ابوالحسن فیروزآبادی امروز در جمع خبرنگاران گفت: هاتگرام و تلگرام طلایی مسدود نمی‌شوند بلکه باید بتوانند مستقل از تلگرام به فعالیت خود ادامه دهند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: طبق سند شورای عالی فضای مجازی برای تقویت پیام رسان‌های داخلی هاتگرام و طلاگرام دوره گذار پیش‌بینی گردیده و به آنها مهلت داده شده تا به خودکفایی برسند که این سیاست در صنعت مونتاژ حاکم است و بعد از تاریخ اعلام شده سیاست‌های حمایتی‌مان را قطع خواهیم کرد.

وی در توضیح مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و مقررات فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی اظهار داشت: طبق سند شورای عالی فضای مجازی، پیام‌رسان‌های خارجی دارای بیش از یک میلیون کاربر باید در کشور نماینده پاسخگو داشته باشند .

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: همچنان که پیام‌رسان‌ها در اروپا حق ندارند اطلاعات مردم اروپا را خارج کنند در ایران نیز نباید اطلاعات اجتماعی، اقتصادی و خصوصی مردم را از کشور خارج کنند.

وی تعریف پیام رسان را در این سند بر مبنای شبکه های اجتماعی دانست و گفت: طبق این سند اینستاگرام باید در داخل کشور نماینده پاسخگو داشته باشد و اطلاعات شهروندان را خارج نکند.