خانه‌ملت، (شرح آنلاین) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تمامی مدیران اجرایی کشور باید سر خط خدمت به مردم قرار گیرند، گفت: برخی از وزرای شما بریده‌اند و شرایط خدمت‌گذاری در جنگ اقتصادی را ندارند.

سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در نطق میان دستور خود، گفت: یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی که تمامی عزت، استقلال و عظمت ملت ایران مدیون نهضت اوست را گرامی می‌دارم، یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی که جان و مال خود را برای استقلال و عزت هدیه کردند و برای خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران آرزوی صبر و توفیق دارم، همچنین برای مقام معظم رهبری -که با صلابت این کشتی بزرگ انقلاب را مدیریت می‌کنند- آرزوی عمر با عزت می‌کنم.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت روز معلم و تبریک به خانواده بزرگ فرهنگیان کشور، ادامه داد: روز معلم گذشت و از مقام معلمان تجلیل کردیم اما کاری برای معلمان انجام نشد، در مراسم معلمان نمونه نیز مطرح کردم؛ -همین که معلمان با حقوق زیر دو میلیون و سه میلیون تومان زندگی می‌کنند و هزینه بهداشت، درمان، آموزش و کرایه خانه را می‌دهند- نمونه هستند.

استراتژی دشمن ناراضی‌ کردن ملت است

وی همچنین با تبریک روز کارگر و ماما، افزود: استراتژی دشمن ناراضی‌ کردن ملت است و دشمن امروز با فشارهای اقتصادی، ترحیم‌‎ها، تهدید، ایجاد موانع و مشکلات اقتصادی برای مردم به دنبال خالی کردن سفره آن‌ها است و گرانی‌های لجام‌گسیخته نیز در همین راستا اتفاق می‌افتد لذا دراین  شرایط باید دو اقدام اساسی انجام داد البته این موضوع تفکیک گروه‌های سیاسی و اصولگرا و اصلاح‌طلب را نمی‌طلبد چراکه تمامی ما در یک کشتی نشسته‌ایم.

تمامی مدیران اجرایی کشور باید سر خط خدمت به مردم قرار گیرند

وی توضیح داد: دو اقدام بزرگ باید برای عبور از بحران اقتصادی انجام گیرد، اقدام نخست اینکه تمامی مدیران اجرایی کشور باید سر خط خدمت به مردم قرار گیرند و همه با هم در جهت خدمت به مردم گام بردارند و وقت خود را صرف رضایتمندی مردم کنند، همچنین مجلس شورای اسلامی در کنار دولت و قوه قضاییه به این مهم کمک کند چرا که اگر تمامی ظرفیت کشور به کار گرفته نشود پاسخگوی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نخواهیم بود.

آقای رئیس‌جمهور برخی از وزرای شما بریده‌اند!

وی بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور اجازه دهید بدون تعارف بگویم؛ برخی از وزرای شما بریده‌اند و شرایط خدمت‌گذاری در جنگ اقتصادی را ندارند در واقع زمانی که وزیری اعلام می‌کند قادر به اداره وزارتخانه‌‎اش نیست یا مشکل دارد نمی‌توان توقع خدمت از وی را داشت، به‌واقع برخی از وزرا در شرایط فعلی منفعل هستند البته این موضوع را با دلسوزی عرض می‌کنم و تفکر جناحی و سیاسی در پشت این تاکید ندارم.

باید اقدامی قاطع برای جلوگیری از افسارگسختگی بازار انجام شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقدام دوم در این زمینه جلوگیری از آشفتگی بازار است، اضافه کرد: باید اقدامی قاطع برای جلوگیری از افسار گسیختگی بازار انجام شود و این اقدامات شدنی است البته اگر انجام نمی‌شود ما کوتاهی می‌کنیم، باید تاکید کرد که بازار آشفته نمی‌تواند در شرایط اقتصادی پاسخگوی مردم باشد.

گران شدن بنزین یعنی آتش زدن به خرمن نارضایتی‌ها و ایجاد موج دوم گرانی‌ها

نقوی حسینی با اشاره به اینکه امروز صحبت از گران شدن بنزین شد اما نباید به هیچ‌وجه زیر بار چنین گرانی رفت، مطرح کرد: گران شدن بنزین یعنی آتش زدن به خرمن نارضایتی‌ها و ایجاد موج دوم گرانی‌ها، بنابراین ملت بدانند مجلس به هیچ وجه با گران شدن بنزین موافق نیست اما تدبیر برای مدیریت سوخت ضروری است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس همچنین از وزرا درخواست حضور در شهرستان‌ها و رسیدگی به مشکلات جزئی مردم را کرد و افزود: جاده تهران-ورامین- قرچک- پیشوا با وجود ۱۲۰ هزار تردد در شبانه روز و یک میلیون جمعیت در حوزه انتخابیه، مردم فقط با یک جاده سر می‌کنند.

وی تاکید کرد: ۱۰ بار از وزیر راه و شهرسازی سابق و ۵ بار از وزیر کنونی درخواست بازدید از جاده تهران-ورامین- قرچک- پیشوا کرده‌ام و گفته‌ام نمی‌خواهد کاری کنید فقط از جاده بازدید داشته باشید اما هنوز لبیک نگفته است.

ورامین و پیشوا گوشت قرمز اول استان را تامین می‌کنند

نقوی حسینی اظهار کرد: از وزیر جهاد کشاورزی طی ۶ سال وزارت بارها و بارها درخواست نشستن پای درد و دل کشاورزان و دامداران حوزه انتخابیه را داشتم درحالی که این حوزه انتخابیه گوشت قرمز اول استان را تامین می‌کند و ۵۰ درصد گلخانه‌های کشور در این حوزه است اما وزیر یک بار هم نیامد به حرف کشاورزان گوش دهد و به‌ یقین با ادامه این شرایط نمی‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شد، امیدوارم تمامی مدیران وارد صحنه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ما می‌توانیم با تحریم‌های آمریکا مقابله کنیم و دماغ آن‌ها را به خاک بمالیم چراکه ملت در صحنه است.

منبع: خانه‌ملت 

الف خ ۷۲ /