شرح آنلاین - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: از جمله راهکارهای مقابله با راهبردهای آمریکا علیه ایران، عبارت از این است که در قبال فشارهای اقتصادی آمریکا، باید توجه ویژه ای به معیشت مردم داشته باشیم، قطعا با مذاکره وضعیت بهتر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی‌ آل‌هاشم‌ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، سناریوی آمریکا علیه ایران را در سه دسته تقسیم‌بندی کرد و اظهار داشت: راهبرد کلان بین المللی، راهبرد کلان منطقه ای و راهبرد مختص ایران از جمله سه سطح سناریوی آمریکا علیه ایران است.

وی در ادامه به راهکارهای موجود برای این سه سطح سناریوی آمریکا علیه ایران پرداخت و گفت: راهکار اول، حمله به راهبردهای دشمن است، چنانکه در جریان تلاش آمریکا برای عملی کردن معامله قرن، باید ایران هم فعالیت خود در رابطه با دفاع از فلسطین را جدی‌تر پیگیر شده و آرمان قدس را به صورت کامل احیاء کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ادامه داد: راهکار دوم مقابله با راهبردهای آمریکا علیه ایران، عبارت است از این است که در قبال فشارهای اقتصادی آمریکا، باید توجه ویژه ای به معیشت مردم داشته باشیم، قطعا با مذاکره وضعیت بهتر نمی‌شود.

وی واقع بینی را ازجمله نکات مهمی دانست که دولت باید به آن توجه داشته باشد و در ادامه تصریح کرد: تاکید دولت بر امید دادن به مردم تا حدودی درست است، اما در کنار امید دادن باید اقدامات عملیاتی موثری نیز در عمل صورت پذیرد و مردم بتوانند با رفع مشکلات اقتصادی، در مقابل راهبردهای آمریکا ایستادگی کنند.

امام جمعه تبریز، با موثر خواندن سیاست “نه جنگ و نه مذاکره” مقام معظم رهبری، اذعان داشت: در چند هفته اخیر به وضوح دیدیم که سیاست “نه جنگ و نه مذاکره” مقام معظم رهبری، باعث سرگردانی و فشار به آمریکا شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع جنگ امارات با یمن پرداخت و گفت: امارات به دنبال فرار از باتلاق یمن است. چنانکه مقامات اماراتی ضمن تائید این مطلب گفته اند که برنامه خروج از یمن را یک سال پیش برنامه ریزی کرده اند.

آل هاشم، یکی از دلایل تصمیم امارات برای خروج نطامیان خود از یمن را حملات پهپادی انصار الله یمن دانست و ابراز داشت: حملات پهبادی انصار الله یمن به امارات باعث هراس اماراتی‌ها شده و آنان را از آینده اقتصادی این کشور نگران نموده است.

وی افزود: نارضایتی امیرنشینان شارجه و دبی از جمله دلایل دیگر خروج نظامیان امارت از یمن بود، چنانکه امیرنشینان از ابتدا علاقه ای به این جنگ نداشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، خسارات وارده به امارات را در این جنگ، سنگین ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: گزارش‌ها حاکی از آن است که در طی ۵۰ ماه گذشته، امارات متحمل خسارات سنگینی شده و طی یک سال ۱۶ میلیون دلار خرج این جنگ کرده است.

شهرداری ساماندهی دستفروشان را اجرایی کند 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با گلایه و انتقاد از کم کاری‌های شهرداری تبریز در ساماندهی دستفروشان، گفت: سال پیش هشداری به شهرداری درباره لزوم ساماندهی دست فروشان دادم، چند ماه مانده به عید نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این توصیه را تکرار نمودم، اما شهرداری متاسفانه توجهی به این موضوع نکرد و باید گلایه مندی خود را از این بابت به شهرداری داشته باشم.

امام جمعه تبریز، ادامه داد: اگر دستفروشان ساماندهی شوند، هم باعث مزاحمت به اصناف و مغازه داران نخواهد شد و هم زمینه کسب و کار دست فروشان مختل نمی‌شود.

‌آل هاشم، با تاکید بر این که، هیچ کس حق سد معبر را ندارد، اذعان داشت: باید تدبیری کرد تا مغازه دارن نیز دچار آسیب نشوند و در کنار آن باید به فکر دست فروشان بود تا این طبقه بتوانند به کسب درآمد مشغول شوند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روز شورای نگهبان، بر لزوم توجه نماینده هر حوزه انتخابیه به مسائل و دغدغه‌های کشور در کنار مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود تاکید کرد و افزود: نمایندگان مجلس، نماینده کل جامعه و  کشور تلقی می‌شوند، چنانکه طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نماینده یک حوزه انتخابیه، نماینده تمام ملت بوده و حق اظهار نظر به تمام مسائل خارجی و خارجی را دارد.

 

منبع : تسنیم