نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت وضع احکام و قوانین متناسب با نیازهای مردم تاکید کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از مهر، حجت ‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم ظهر امروز پنج شنبه در اولین همایش علمی بررسی اندیشه های علمی آیت الله العظمی شیخ جعفر سبحانی در تبریز که به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و با حضور علما، روحانیون، اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه استان در سالن اجتماعات رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: آیت الله سبحانی پرورش یافته مکتب درسی بسیاری از علمای بزرگ همچون امام خمینی (ره) و آیت ‌الله طباطبایی است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود این همایش در سطح بین ‌المللی برگزار شود، ادامه داد: ولی به دلیل عدم موافقت خود ایشان همایش در سطح ملی برگزار شد که البته ایشان هم به همین راضی نبودند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه مخالفان دین و شبهه پراکنان از روی غرض در خصوص تفکیک بین عقل و دین شبهاتی ایجاد کردند، ادامه داد: عقل یکی از حجت ‌های شرعی در کنار کتاب و سنت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حکمی که برخلاف عقل باشد، در اسلام وجود ندارد افزود: اسلام دین عقل و درک است. نه حقیقت آموزه‌های دین اسلام در باب فروعات ساکن بوده و نه نیازمندی‌های دنیوی انسان با ثبات است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هیچ کس نمی ‌تواند ادعا کند که فطرت و طبیعت انسان تغییر کرده است و این طبیعت نیازهای ثابتی هم دارد آنچه که تغییر می‌ کند، نیازهای مربوط به محتوای زندگی نیست.

وی سپس در خصوص آیت‌الله سبحانی نیز گفت: ایشان اندیشمند معاصر، فقیه، ادیب، متکلم، مورخ و از علمای شاخص جهان اسلام و مکتب تشیع هستند و همیشه در راه دفاع از حریم اهل بیت تلاش می کنند.