شرح آنلاین - امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه پنجشنبه این هفته نیز با ساقط کردن پهپاد آمریکایی، عزتی دیگر برای جمهوری اسلامی ایران رقم خورد، گفت: آفرین بر رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که این کار بزرگ را انجام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به توطئه های دشمنان کشورمان در ایجاد التهاب در منطقه، اظهار داشت: در چارچوب راهبرد فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در هفته های اخیر اتفاقاتی رخ داد که نشان از یک توطئه بزرگ علیه کشورمان داشت که براساس آن همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در تهران، دو نفت‌کش در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت.

وی افزود: بدون تردید برخی تندروهای جنگ طلب در آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سران برخی کشورهای عرب به دنبال آتش افروزی در منطقه بوده و با طراحی نقشه های گوناگون در تلاش هستند با راه اندازی یک جنگ در منطقه و وارد کردن آمریکا به آن، از این طریق به اهداف و مقاصد خود برسند.

امام جمعه تبریزبا اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت دریای عمان و خلیج فارس را امنیت خود می داند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است این مسیر همیشه امن بماند، اما جنگ افروزان، به دروغ کشورمان را به حمله اخیر متهم می کنند، اما باید بدانیم این حمله یک اقدام تروریستی و به شدت محکوم بوده است.

وی با اشاره به دو پنجشنبه عزت و اقتدار در دو هفته گذشته، یادآور شد: دیدار پنجشنبه هفته‌ گذشته نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری، مظهر عزت و موجب تقویت روحیه امت حزب الله و تمام دلباختگان ولایت در اقصی نقاط جهان شد و موضع گیری ممتاز ایشان در راستای تحقیر آمریکا و ترامپ انجام داده و موجب عزت جهان اسلام شد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه پنجشنبه این هفته نیز با ساقط کردن پهپاد آمریکایی، عزتی دیگر برای جمهوری اسلامی ایران رقم خورد، گفت: آفرین بر رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که این کار بزرگ را انجام دادند و باعث شد دونالد ترامپ چند اظهارنظر متفاوت در قبال این رخداد داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه همزمان با سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۰ تن از یاران باوفای انقلاب، افزود: شهید بهشتی به قول امام راحل(ره) مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود و بدین مناسبت این هفته به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

با اشاره به اینکه قوه قضائیه مظهر عدل و پناهگاه مردم بوده و نهادینه شدن اصل تقوا و بی طرفی در این قوه ضروری است، گفت: اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضاییه است و الحمدلله با اقدامات خوب و با توجه به الزامات تحقق عدالت براساس بیانیه گام دوم انقلاب، قوانین عادلانه تدوین، و ساختار عادلانه ایجاد شده است و برای تحقق عدالت نیازمند مجریان عادل و باتقوا هستیم.

وی ادامه داد: نظارت و آگاهی مردم باعث تضمین اجرای عدالت بوده و لازمه تحقق عدالت برخورداری از روحیه مجاهدت و ایستادگی است و تحقق همزمان عدالت با دیگر ارزش ها از مواردی است که برای تحقق عدالت در گام دوم انقلاب توجه کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به لزوم سرعت و دقت برای رسیدگی به پرونده ها، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، گفت: نظارت مستمر و دقیق در داخل قوه قضائیه برای برخورد با نیروهای ناسالم، استفاده از ظرفیت‌های جوان مومن و انقلابی به عنوان موتور محرکه دستگاه قضایی می‌تواند مثمر ثمر شود و پس از انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان ریاست جدید قوه قضاییه امیدی در دل مردم نسبت به این قوه ایجاد شده  است.

وی افزود: ما نیز از طرف مردم آذربایجان از اقدامات ایشان خصوصا درباره ابلاغ قانون رسیدگی به اموال مسئولین تقدیر و تشکر میکنیم، چراکه این قانون پس از گذشت ۱۴ سال از زمان تصویب آن به مرحله اجرایی می رسد.

امام جمعه تبریز

با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، یادآور شد: همجواری کشور ما با کشورهای پاکستان و افغانستان، تهاجم فرهنگی و هجوم نرم و خاموش دشمنان و نقش برخی عوامل سیاسی و روانشناختی و خانوادگی باعث شیوع مواد مخدر به عنوان اولین معضل اجتماعی در کشورمان شده است و براساس نظرسنجی ها ۹۰ درصد مردم کشورمان از شیوع مواد مخدر نگران هستند.وی ادامه داد: خوشبختانه جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنیا، با اتخاذ رویکرد مبارزه و اقدامات درمانی، ۹ هزار مرکز درمانی بازپروری در اختیار معتادین قرار داده  است و در سال گذشته ۱۱۶ هزار معتادان متجاهر در مراکز مختلف ساماندهی شده اند.

حجت الاسلام آل هاشم

با اشاره به بازدید این هفته خود از سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز که ماه گذشته طعمه حریق شد، پیشنهاد کرد که اداره برق زمینه را به گونه ای فراهم کنند این مغازه ها در نور و به آسانی بازسازی شوند و سازمان میراث فرهنگی نیز با افزایش هماهنگی با بازاریان، هرچه زودتر این سرا را بازسازی کنند.

وی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به صرفه جویی مردم در مصرف برق و اینکه همانند سال گذشته مشکلات قطعی برق پیش نیاید،یادآور شد: خوشبختانه در این راستا آقای استاندار نیزدستور داده است که ساعت خدمتی ادارات یک ساعت تغییر یابد.

 

منبع : تسنیم