تبریز، (شرح آنلاین) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهیدان راه حق با اینکه به خاک افتادند امام با روح آسمانی خود به مسیر آیندگان عزت و اقتدار بخشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در ادامه دیدارهای خود از خانواده شهدا و ایثارگر استان با حضور در منزل شهیدان عبدالهی و نومی گلزار با خانواده این دو شهید مدافع حرم دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدارها با بیان اینکه عزت و اقتدار ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم گفت: شهادت بهترین تقدیر هر انسانی است و بواسطه آن روح پاک انسان های وارسته به عند ربهم یرزقون می‌رسد.

آل هاشم شهادت را توشه ای برای آخرت و راهی برای ترویج اسلام عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روحیه شهادت طلبی و ایثارگری این شهدا را درس گرفتنی دانست و گفت: بعنوان مثال شهید نومی گلزار با اینکه عضو نیروهای مسلح هم نبود اما به صورت داوطبانه در جبهه مقاومت برای دفاع از حرم حضرت زینب حضور یافت و به دست سفاکان زمان در روز عاشورا به شهادت رسید و این روحیه هم ستودنی و هم درس گرفتنی است.

بر اساس این گزارش سردار شهید حاج عباس عبدالهی اهل شهر مرند بود که بعنوان فرمانده گردان صابرین تیپ امام زمان لشکر ۳۱ عاشورای سپاه پاسداران در سوریه حضور داشت و در ۲۳ بهمن ۹۳ در کفرناسج در استان درعای سوریه بدست زیرشاخه ارتش آزاد(گروه الویه الفرقان) شهید شد و پیکر پاک و مطهرش همچنان در سوریه باقی مانده است.

همچنین شهید «وحید نومی گلزار» متولد پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ بود که همزمان با حمله سراسری نیروهای داعش به عراق، برای دفاع از عتبات مقدسه این کشور وارد سامراء شده بود و در ظهر عاشورا در ادامه عملیات نظامی مدافعان حرم برای بیرون راندن تروریستهای داعش از استان صلاح الدین در ۲ آبان سال ۹۴ به شهادت رسید.
این شهید بصورت شخصی و داوطلبانه به عراق رفته و در عملیات دفاع از شهر سامراء در برابر حملات داعش در کنار رزمندگان بسیج مردمی عراق مشارکت داشته است.