صحبت های کارلوس کیروش‎ ‎‏ در ورزشگاه الوصل امارات پس از بازی با عراق و در حاشیه تمرین و ‏آن هم تمرینی که فقط بازیکنان ذخیره حضور داشتند جنجال آفرین شد، حرف هایی که به گفته ‏برخی خبرنگاران پیشتر هم گفته بود ولی انتشار نیافته بودند و این در حالی است که شاید این ‏حرف ها نیز مانند بد اخلاقی های دیگر رسانه ای که در این سالها کم ندیده ایم مورد بی مهری ‏بوده باشد. ‏

شرح آنلاین – سیامک بازارچیان / اما از کجا این چنین گمانه ای به سراغمان می آید؟ وقتی که این مرد پرتغالی در بین صحبت هایش آن را به سمت و سوی خارج از زمین فوتبال کشید و در مورد مشکلاتش در تیم ملی حرف زد کمتر کسی فکر می کرد وی به بیان این مطلب بپردازد که، « مشکل از روزی شروع شد که رهبری از تیم ملی حمایت کردند. مشکل از روزی شروع شد که رهبری از تیم ملی حمایت کردند.»

حال با این اوصاف که خطاب به وزیر ورزش گفته شده بود و کنایه ای به وی بود چه می توان برداشت کرد؟!

در کنار این موضوع حرف های کی روش به عنوان سر مربی تیم ملی در مورد عشقی که به ایران و مردمان این کشور یافته است  و چیز تازه این هم برایمان نیست را بگذارید. شعفی که در هنگام صعود تیم ملی به جام جهانی از او دیده ایم را بگذارید. حمایت هایی که همبشه در مقابل سوالات ریز و درشت خبرنگاران زیرک که به بهانه هایی قصد سواستفاده از حرف هایش را داشته اند را بگذارید، جنگ هایی که با خیلی ها برای قدرتمندی تیم ملی ایران کرده است را بگذارید.

کیروش شاید برای همین حرف ها و جنگ هایش اکنون با این اتهام مواجه می شود. شاید به خاطر اینکه ماههاست گزینه جانشینش، یعنی برانکو را منتظر گذاشته است و دیگر همه با موضوع اختلاف کیروش برانکو آشنایی داریم ، با این مسئله مواجه می شود.

جواد خیابانی ، عادل فردوسی پور و بسیاری دیگر از منتقدان چرا آن روز های کیروش را یه یکباره فراموش کردند؟ چرا جواد خیابانی آنگونه به کیروش می تازد؟ چرا باید عادل فردوسی پور اینگونه در گزارش بازی قطر عربستان بگوید از حرف‌های سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری، بیش از قدرت حریفان می‌ترسد؟

کی روش مردی است که سالها برای ایران و فوتبال ایران افتخار آفرینی کرد جنگید و با اینکه شناسنامه ایرانی نداشت از بسیاری از ایرانی ها مردانه تر غیرت نشان داد، بعضی ها در مقابل این حرف می گویند، پولش را گرفته و…

بر منکرش لعنت، پولش را گرفته ولی آیا هر کس دیگری بود و این همه برایش پول داده می شد، می توانست؟ فرضا من که سر رشته ای از مربیگری فوتبال ندارم حتی اگر چند برابر قرارداد کیروش هم به من می دادند نمی توانستم حتی ترکیب مناسبی در حد تیم ملی بچینم، از قدیم گفته اند « هر کسی را بهر کاری ساخته اند» یکی می شود کیروش، یکی هم در همین حد یک تیم باشگاهی ، یکی می شود مربی یک تیم دسته چندمی و… چه بسا که دیده ایم، سرمربی تیمی با نتایج عالی در یک رده به رده دیگه که آمده نتوانسته است نتایجی در حد ادعایش بگیرد.

حال باید این را نیز در در نظر بگیریم که متاسفانه عادت کرده ایم بر اینکه بدون آنکه از صحت و سقم موضوعی با خبر شویم، در مقابل آن جبهه آرایی کنیم و هر آنچه پیشتر بوده است را به فراموشی بسپاریم.

همکارمان هیوا یوسفی، در روزنامه همشهری مطلبی بعد از این جنجال ها نوشت و گفت: « بعد از تمرین پنجشنبه تیم ملی من شخصا دقایقی با کی‌روش حرف زدم. آنجا هم حرف های کی روش درباره شرایط نامطلوب تیم ملی را تکرار کرد و صراحتا گفت که مجبور شده خودش از حساب شخصی‌اش بعضی از نیازهای تیم را رفع کند. حتی توضیح داد که از مبلغ توافق شده در قرارداد جدیدش هنوز چیزی دریافت نکرده است. به همین دلیل تصور می‌کنم برداشت‌ها درباره آن بخش از حرف‌هایش اشتباه بوده است.»

حال قضاوت با خودتان…

کی روش ایران اگر روز ی از این تیم خدا حافظی کند نیز همچنان می تواند افتخار آفرین باشد و همواره در خاطر مردم خواهد ماند و حال آنکه این مرد بزرگ گویا چمدانش را بسته تا این بار کی روش کلمبیا شود.