استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پروژه خط‌آهن میانه- تبریز تا بستان‌آباد تکمیل شده و امیدواریم تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد؛ از بستان‌آباد تا تبریز هم حدود 60 تا 70 درصد ابنیه احداث شده و برای تسریع در انجام کار نیاز به تأمین مالی داریم.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پورمحمدی  با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان پرداخت شده است، افزود: ۹۰ درصد از اقتصاد استان آذربایجان شرقی در اختیار بخش خصوصی است و بخش دولتی نیز در خدمت سرمایه‌گذاران است تا بتوانیم از این مرحله سخت اقتصادی با موفقیت عبور کنیم.

وی اضافه کرد: تحریم‌ها هم اگرچه باعث فشار و سختی شده است، اما از طرف دیگر سبب خیر بوده و باعث می‌شود ما به قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که تا امروز از آنها عفلت شده است روی بیاوریم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت صنایع و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها نیازمند زیرساخت‌ها به‌ویژه زیرساخت‌های ارتباطی است، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ پروژه کلان زیرساختی داریم که بخش عمده آنها پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.

وی افزود: پروژه خط‌آهن میانه- تبریز تا بستان‌آباد تکمیل شده و امیدواریم تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد؛ از بستان‌آباد تا تبریز هم حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ابنیه احداث شده و برای تسریع در انجام کار نیاز به تأمین مالی داریم.

پورمحمدی با بیان اینکه بزرگراه تبریز- سهند نیز ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: ۲۲ کیلومتر از بزرگراه تبریز- اهر نیز در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و تنها ۱۰ کیلومتر از این مسیر باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه بخشی از پروژه انتقال آب ارس از محل اعتبارات آب‌های مرزی انجام شده و برای ادامه آن به دنبال تأمین اعتباری هستیم، افزود: انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه نیز تا یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

پیش از این استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح خط آهن میانه- تبریز تا بهمن ماه سال جاری خبر داده بود.