آجا،(شرح آنلاین) - هیئت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ضمن دیدار با فرمانده این دانشگاه از بخش های مختلف دافوس ارتش بازدید کردند.

این هیات نظامی به سرپرستی سرتیپ رحیم جعفراف در بدو ورود به دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش مورد استقبال امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند زمانی، فرمانده دافوس قرار گرفتند.

امیر ولیوند در این دیدار ضمن تشریح ویژگی ها و توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر دوره تحصیلی پذیرای دانشجویانی از کشورهای دوست و هم پیمان می باشد که در این امر آمادگی پذیرش و آموزش دانشجویان آذربایجانی را نیز داریم.

فرمانده دافوس در ادامه به روابط عمیق و دوستانه ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: روابط بین دو کشور همواره رو به پیشرفت بوده و این حوزه روابط می تواند در زمینه نظامی -دفاعی نیز بسیار گسترده تر باشد.

هیات نظامی آذربایجان

در ادامه این دیدار، سرتیپ رحیم جعفر اف، سرپرست هیات نظامی جمهوری آذربایجان نیز گفت: دو کشور روابط خوب و زمینه های بسیاری برای تقویت همکاری های مشترک دارند که از آن جمله می توان به دین مشترک، زبان مشترک، مرزهای گسترده آبی و خاکی و از همه مهم تر حس دوستی و صمیمیت بین دو کشور اشاره داشت.

وی آموزش های دفاعی-نظامی نیروهای مسلح ایران را قابل تقدیر دانست و افزود: در سال های قبل نیروهای نظامی شما به ما در زمینه های نظامی آموزش های بسیار مفیدی را انتقال داده اند و ما بسیار علاقه مندیم که از دستاوردها و تجربیات نظامی شما بهره مند شویم.

در ادامه این بازدید برخی از عملیات های مهم دفاع مقدس از جمله عملیات فتح المبین به صورت علمی برای هیات بازدیدکننده تشریح گردید و در ادامه با کاشت یک اصله نهال در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به عنوان درخت دوستی دو کشور ایران و آذربایجان بر تقویت همکاری های نظامی دوکشور در زمینه های آموزشی و پژوهشی تاکید شد.