(شرح آنلاین) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسؤولان و کارگزاران نظام موظفند موانع حضور موثر و فعال جوانان در فضای مجازی را رفع و اجازه حضور فراگیر و هوشمندانه مردم در این فضا را در عمل صادر کنند.

محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری مشارکت سیاسی مردم و حضور آنان در صحنه‌های ملی را مورد تاکید قرار داد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه اشاره کردند حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و ملی مثل انتخابات طی چهل سال گذشته از یک سو موجب خنثی شدن بسیاری از نقشه‌ها، دسیسه‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان انقلاب شد و از سوی موجب دلگرمی مسؤولان و کارگزاران نظام شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: انتخاب مسؤولان نظام به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم می‌تواند موجب دلگرمی آنان و انگیزه‌ای برای از بین بردن نقایص و مشکلات کشور باشد. حضور و مشارکت سیاسی مردم در کارزار سیاسی از در حوزه‌های داخلی و خارجی بسیار اثرگذار است. تحلیلگران، سیاستمداران و افکار عمومی جهان با مشاهده حضور با شکوه و پرشور مردم در صحنه‌های ملی چون راهپیمایی ۲۲ بهمن دیدگاه خود را نسبت به مردم ایران اصلاح می‌کنند.

سعیدی مشارکت مردم در فضای مجازی را ضرورتی انکارناپذیر برای خنثی‌سازی تبلیغات ضد نظامِ دشمنان دانست و افزود: حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و فضای مجازی جاده‌ای دو سویه است. جریان تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی و حقیقی ایجاب می‌کند مردم و جوانان‌مان حضور پررنگ‌تر و موثرتر توام با برنامه‌ریزی قوی و دقیق در میادین حقیقی و مجازی داشته باشند. برای مقابله موثرتر و دقیق‌تر با موج تبلیغاتی دشمنان نظام باید از عرصه فضای مجازی بیشتر از گذشته بهره برد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: حضور اندیشمندان جوان کشور در فضای مجازی نقشی تاثیرگذار در صیانت و تروج  اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی در افکار عمومی جهان دارد از این‌رو بر مسؤولان و کارگزاران نظام است تا موانع این حضور را رفع و اجازه حضور فراگیر و هوشمندانه جوانان‌مان را در این فضا به وجود بیاورند.