(شرح آنلاین) - فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اتفاق دو روز پیش برخورد با یک مأمور ناجا در تهران گفت: بنده بررسی کردم و مشخص شد که مأمور وظیفه خود را انجام داده است ‌و او را تشویق کردیم.

سردار اشتری با اشاره به اتفاق مشابه روز گذشته گفت: بنده بررسی کردم و مشخص شد که مأمور وظیفه خود را انجام داده است، حالا آن آقا توقعی دارد که بماند، اما این‌گونه نیست که مأمور به هرکس تذکر داد به او توهین شود، اگر مأمور برخورد نکند اقتداری باقی نمی‌ماند، البته ما توصیه کرده‌ایم که رفتار مناسب و اسلامی باشد پس حمایت‌های مردم از معروف نیز می‌تواند مؤثر باشد.

وی با تأکید به اینکه بخش‌هایی از فضای مجازی را باید به فرصت تبدیل کرد، گفت: برای حمایت از آمر به معروف باید از فضای مجازی هم استفاده کرد و جوانان که با این فضا و آسیب‌های آن آشنا هستند، باید وارد این عرصه شوند تا وقتی به امر به معروف اقدام می‌کنند، بدانند که پشت سر او حمایت مردم قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: توصیه‌های لازم به مأموران برای برخورد با معضلات از جمله بی‌حجابی داده شده و باید تمام جوانب سنجیده شود، البته وقتی فردی به حرف مأمور توجه نمی‌کند، مأمور برای حفظ اقتدار، برخورد می‌کند.

سردار اشتری بیان کرد: ۲۶ دستگاه پیرامون عفاف و حجاب وظیفه دارند و در این راستا ۳۰۰ مصوبه وجود دارد، متأسفانه در این زمینه نیروی انتظامی به‌تنهایی با همکاری بخشی از بدنه مجموعه بسیج فعالیت دارد و برخی نهادها نه‌تنها به وظایف خود عمل نمی‌کنند بلکه برخی کارشکنی هم می‌کنند در حالی که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم قانون را دارد.

وی با ابراز اینکه چشم نیروی انتظامی به سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: فقط ایشان باید رضایت داشته باشند، بعضی مواقع ما برخی از انتقادات را مطرح می‌کنیم و برای آن فریاد می‌زنیم و تعدادی ناراحت می‌شوند ولی ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

فرمانده ناجا اضافه کرد: اگر مجمع رهروان امر به معروف، آمران به معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی به خانمی به‌علت بدحجابی تذکر داد نباید کسانی دیگر او را به‌عنوان الگوی جوانان قرار دهند، نباید در جشنواره‌ای ملی که به نام انقلاب و فجر انقلاب است کسانی نشان داده شوند که الگوی مناسبی برای جوانان نیستند اما برخی آنها را الگو قرار می‌دهند و این نقض غرض است.

وی تصریح کرد: شخصی که ما در جایی به او تذکر می‌دهیم جای دیگر ۱۰ برابر بیشتر او را نشان می‌دهند، این موارد را باید دنبال و اصلاح کرد، البته وظیفه ما این است که بیشتر از این اقدامات اجرا کنیم تا روح شهدا و خانواده شهدا از ما راضی باشند.