تیم ۶ نفره رباتیک سما دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی به مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸ در کیش اعزام شد.

سرپرست تیم رباتیک سما استان و سرپرست مرکز رباتیک سما تبریز در گفت و گو با خبرنگار شرح آنلاین با اعلام این خبر افزود: این تیم با نام تجاری SRL در دومین دوره این مسابقات حضور یافته و در سه بخش آماده رقابت با دیگر تیم هاست.

مرتضی عباس زاده افزود: قرار بود در این دوره از مسابقات که ربات های پرنده داخل ساختمان را به چالش می کشد ربات های نقشه خوان، خودکار و کنترل شونده با همدیگر رقابت کنند ولی به دلایلی بخش نقشه خوانی توسط کمیته فنی از این دوره مسابقات حذف شد.

وی اظهار داشت: در بخش ربات های خودکار پرنده داخل ساختمان، ربات ها باید بتوانند ضمن پردازش خودکار تصویر، پنجره ی هدف را شناسایی و با عبور از آن و موانع پیش بینی شده در یک سکوی متحرک فرود بیایند.

به گفته عباس زاده در بخش ربات های پرنده ی کنترل شونده نیز خلبان ربات با عینک شبیه ساز پرواز به صورت دستی و بدون حضور در کنار ربات، پرنده را هدایت و با حمل اهداف به نقطه مورد نظر و خوانش کدهای QR ماموریت خود را به پایان می برد.

سرپرست تیم رباتیک سما استان همچنین گفت: در این دوره از مسابقات “سیده سویلا سجودی” از مدرسان سما، “علی انصاری” دانشجوی ترم اول کارشناسی ناپیوسته نرم افزار، “حسین صوفی”، “روزبه فرهادی” و” محمد مختاری” از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد تیم را همراهی می کنند.

این مسابقات از ساعت ۹ صبح فردا جمعه به مدت سه روز در جزیره کیش با حضور ۸ کشور ایران، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، روسیه و استرالیا برگزار می شود.