آستارا- وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: خط ریلی آستارا-آستارا در توسعه و تقویت مراودات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان اثرگذار و مهم است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در محل هتل بین المللی اسپیناس شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به فعال بودن خط ریلی آستارا-آستارا، گفت: دستورات لازم برای رفع موانع موجود در پیشبرد این خط ریلی از جانب دو کشور داده شده است.

وی با تقدیر از همکاری و تلاش شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، افزود: اولویت دو کشور افزایش مبادلات اقتصادی است.

وزیر راه و شهرسازی از ۱۰ برابر شدن مبادلات اقتصادی بین ایران و آذربایجان خبر داد و اظهارکرد: راه آهن در گسترش تبادلات اقتصادی دو کشور همسایه ایران و آذربایجان مثمرثمر بوده است. راه آهن آستارا-آستارا استارت تقویت کریدور حمل و نقل شمال – جنوب است.

اسلامی با اشاره به اتوبان باکو به آستارای آذربایجان، گفت: با اتصال اتوبان بین المللی آستارای جمهوری آذربایجان به اتوبان آستارای ایران در آینده نزدیک شاهد تقویت مراودات اقتصادی دو جانبه خواهیم بود.

وی از ادامه همکاری دو کشور در پروژه ریلی آستارا به رشت خبر داد و افزود: با اتصال خط ریلی آستارا به رشت کریدور شمال – جنوب تکمیل می شود. دو کشور ایران و آذربایجان از فرصت‌های موجود به نحو احسن و به نفع ملت‌های خود بهره برداری خواهند کرد.

اسلامی بیان کرد: اتصال یک شاخه ریلی از بارانداز ریلی آستارا به بندرتجاری آستارا در دستور کار است.