تبریز- سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: محفل شعر بصیرت با حضور شاعران کشوری و استانی در روز شنبه 8 دی ماه از ساعت 15 الی نماز مغرب و عشاء در مسجد غریبلر واقع در خیابان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی با اشاره بر لزوم ارج گذاشتن به شاعرانی که در راه پیشرفت و اعتلای بصیرت دلسوزانه تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: این محفل شعر در جهت ارتقا کیفی و کمی شعر و ادبیات حوزه انقلاب اسلامی و نقش آن در بصیرت افزایی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است، افزود: انتقال ارزش های انقلاب و نقش آن در بیداری و بصیرت انقلابی با استفاده از زبان گویای شعر به نسل امروز جامعه از اهداف اصلی برگزاری این محفل شعر است.

وی گفت: شعر از ارکان اصلی بسط و گسترش فرهنگ بوده و شاعران به عنوان پیشتازان این عرصه رسالت سنگینی برعهده دارند.

بلاغی اضافه نمود: این محفل شعری را حوزه هنری استان آذربایجان شرقی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بسیج هنرمندان با همکاری یکدیگر برگزار می کنند.

گفتنی است، حماسه نهم دی‌ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید.