کنگره بزرگ «سه‌نسل با ادبیات معاصر» شامگاه دیروز در تالار پتروشیمی تبریز با حضور چهره‌های ادبی ایران به کار خود پایان داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، اختتامیه کنگره بین‌المللی «سه‌نسل با ادبیات معاصر» شامگاه دیروز با حضور صدها تن از ادیبان و علاقه‌مندان ادبیات و چهره‌های ادبی همچون شمس لنگرودی، کاظم بهمنی، فریبا وفی، فخرالدین فخرالدینی و… در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.

باقری حمیدی، دبیر علمی کنگره در سخنانی اظهار کرد: در جریان این کنگره، نشست‌ها و جلسات مهم ادبی برگزار شد که بزرگان و ستاره‌های ادبیات ایران در آن‌ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: ۱۴ماه پیش نخستین جلسه هیئت اجرایی کنگره برگزار شد و ۳۵نفر از جوانان در این مدت زحمت کشیدند تا کنگره‌ای مهم و ماندگار برگزار کنند البته شهرداری تبریز و اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تبریز، ما را در برگزاری این کنگره بسیار یاری کردند.

دبیر علمی کنگره تشریح کرد: برگزاری نشست تجربه رمان‌نویسی با حضور محمود دولت‌آبادی، نشست اقتباس ادبی، ۴۰سال ترانه‌نویسی، نشست نقش آذربایجان در ادبیات ایران و شب شعر، از برنامه‌های مهم این کنگره به شمار می‌آیند.

وی همچنین تاکید کرد: ادبیات پلی است میان مردم کشورهای مختلف که همدیگر را درک کنند. ادبیات برای صلح و انسان‌دوستی پا به عرصه گذاشته است و امیدواریم برگزاری چنین کنگره‌هایی باعث شوند به اهداف و رسالت‌های مهم ادبیات چندقدمی نزدیک‌تر شویم.

همچنین محمدعلی مزرعه‌محمدی، دبیر کنگره در این مراسم گفت: خوشحالیم که امروز شاهد یک اتفاق مهم ادبی هستیم و در ردیف اول سالن به‌جای مسئولان، شاعران و ادیبان نشسته‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: هیئت اجرایی کنگره سه‌نسل با ادبیات معاصر با تصویب ستاد اجرایی «تبریز۲۰۱۸» کار خود را آغاز کرد.

دبیر کنگره با بیان اینکه هدف این کنگره ایجاد وحدت است، افزود: نویسندگان بزرگ ایران دور هم جمع شدند تا در این کنگره حضور یابند و طبیعی است که کسانی که تجزیه‌طلب بوده و صلح نمی‌خواهند، از برگزاری این کنگره خوشحال نشوند اما مردم بزرگ ما چیزی جز وحدت، ایرا، صلح و آزادی چیزی نمی‌خواهند.

وی همچنین خبر داد: به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شده است که گالری عکس‌های استاد فخرالدین فخرالدینی به صورت دائمی در تبریز برگزار شود.

در پایان این مراسم از نمایندگان ادیبان سه نسل از ادبیات معاصر ایران تقدیر شد و برخی از چهره‌های شاخص ادبی همچون کاظم بهمنی و شمس لنگرودی به شعرخوانی پرداختند.