ایرج شهین‌باهر در سومین کنفرانس بین‌المللی «عمران، معماری و طراحی شهری» که در دانشگاه هنر تبریز برگزار شد، اظهار کرد: شهر تبریز شهری زلزله‌خیز به شمار می‌آید و در طول تاریخ زلزله‌های شدیدی را تجربه کرده است و به همین خاطر باید به بحث عمران بیش‌تر توجه کنیم.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر با تاکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های جدید در بحث عمران شهری، بیان کرد: برای امنیت شهروندان و صیانت از امنیت ملی ضرورت دارد که ساختمان‌هایی مقاوم در برابر زلزله بسازیم.

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی در شهرداری‌های سراسر کشور اظهار کرد: خدا را شاکریم که تا امروز توانسته‌ایم پروژه‌های عمرانی شهرمان را ادامه بدهیم و تمام وظایف جاری شهرداری اعم از پرداخت حقوق کارکنان را به انجام برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید عرصه برای حضور متخصصان در حوزه عمران و معماری شهری باز شود و زمانی که انحصار در حوزه عمران از بین برود، فضای کاری برای افراد شایسته‌ بازتر خواهد شد.

شهین‌باهر همچنین یادآور شد: ما درحال حاضر به حد کافی در شهر خودمان متخصص حوزه عمران و معماری داریم و بهترین‌های این حوزه از دانشگاه‌های تبریز فارغ‌التحصیل می‌شوند به همین دلیل باید از متخصصان بومی در این حوزه بیش از پیش بهره بگیریم.

سومین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی «عمران، معماری و طراحی شهری» از ۱۴ الی ۱۶ شهریور سال جاری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.