تهران- بر اساس اعلام شهروندان تهرانی از ساعت 16 عصر امروز بویی نامطبوع مناطق مرکزی تهران را فرا گرفته است.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین، این بوی نامطبوع که بیشتر به بوی فاضلاب شبیه است مناطق گسترده ای از مرکز تهران را فرا گرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران دقایقی قبل در گفت و گو با شبکه خبر ضمن رد هرگونه شایعه منتشره در فضای مجازی گفت: شکستگی لوله های فاضلاب مرکز شهر از سوی مدیرکل آب و فاضلاب تهارن رد شده است.

کیومرث کلانتری افزود: احتمال می رود این بو مربوط به نوعی ماده برای آسان سوزی گاز شهری تهران باشد که از سوی شرکت گاز استان به شبکه شهری تزریق شده باشد اما تاکنون تایید رسمی از سوی مسئولان این شرکت صورت نگرفته است.

وی از عموم مردم تهران خواست تا آرامش خود را حفظ و از پرداختن به مباحث حاشیه ای و شایعات خودداری کنند.

منشاء بوی نامطبوع تهران احتمالا ریختن «مکابتان» ها بوده است

انوشیروان محسنی بندپی صبح پنج شنبه در حاشیه بازدید از محور قم- تهران و تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به ربط این بازدید با بوی نامطبوع شب گذشته تهران گفت: خیر، این بازدید از قبل هماهنگ شده و هیچ ربطی به بوی دیشب ندارد.

وی با اشاره به بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام(ره) که چند سالی است، به ویژه در فصل تابستان استشمام می شود، گفت: کانون های این بو به لحاظ علمی مشخص است، فاضلاب های خانگی و صنعتی، کشتارگاه ها و سوزاندان پسماندها می توانند، منشا این بو باشند، که امروز بازدیدی از این منطقه داشتیم.

استاندار تهران بازدید از نوع فاضلاب و روند تصفیه این فاضلاب را هدف سفر امروز خود دانست و گفت:

وی با بیان این که تاکنون منبع مشخصی برای بوی نامطبوع تهران پیدا نشده است، گفت: ستاد بحران شب گذشته با حضور مسئولان تشکیل شده است، احتمال این که ماده شیمیایی خاصی مانند «مکابتان» ها در جایی به صورت عمد و یا سهو ریخته شده باشد، وجود دارد، که طی ۲ الی ۳ ساعت بعد رفع شد.