شهردار کلانشهر تبریز اعتماد به جوانان را لازمه ایجاد تغییرات و تحولات اساسی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که فرصت را برای حضور جوانان در عرصه های مدیریتی برای اعمال تغییرات و تحولات فراهم کنیم.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در همایش «رویداد بین المللی استارت‌آپ جاده ابریشم» اظهار کرد: معتقدیم که برای ایجاد تغییر و تحول در هر عرصه ای حضور جوانان لازم است و باید به آنان اعتماد کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات موجودمان از این ناشی می شود که در دهه های قبل زیاد به جوانان اعتماد نشده است و مدیران، بیش تر با روش های سنتی به اداره امور پرداخته اند.

شهردار کلانشهر تبریز تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که فرصت را برای حضور جوانان در عرصه های مدیریتی برای اعمال تغییرات و تحولات فراهم کنیم؛ هرچند متاسفانه برخی ها مخالف این تغییرات سیستمی هستند.

وی افتخار «شهر اولین ها» برای تبریز را مدیون نوآوری های جوانان دانست و یادآور شد: تا زمانی که شهردار تبریز هستم، سعی خواهم کردم فضای مناسب را برای حضور و تعامل جوانان مخصوصا جوانان خلاق و استارت‌آپی با شهرداری تبریز فراهم کنم.

شهین باهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرداری بیش ترین ارتباط را با مردم دارد، گفت: جوانان استارت‌آپی می توانند برای دسترسی آسان عموم شهروندان به اطلاعات شهرداری تبریز و شفاف سازی در این حوزه گام های موثری بردارند.

وی تصریح کرد: باید شفاف سازی شود که شهرداری تبریز چقدر درآمد دارد و این درآمد در چه زمینه هایی هزینه می شود. مشکلات وقتی زیاد می شوند که مردم از امکانات شهرداری تبریز بی خبر هستند و انتظارات شان همچنان بالاست.

شهردار کلانشهر تبریز پیشنهاد کرد: همچنین جوانان فعال در حوزه استارت آپ، می توانند با طراحی نرم افزارهایی در حوزه های گردشگری به جذب سرمایه از شهرها، استان ها و کشورهای دیگر بپردازند و بیش از پیش برای شهرمان مثمر ثمر واقع شوند.